וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגיעה בהכנסות פלאפון מעצירת ההשקעה בגו נקסט - יותר ממיליון שקל בחודש

ערן גבאי

17.10.2002 / 13:27

תחזית ההכנסות השנתית מזמן אוויר היתה כ-26 מיליון שקל וצפויה כעת לקטון בכמה מיליוני שקלים; הערכה: פלאפון וסאני יסגרו את גו נקסט ויבססו עסקי מכירת מכשירי סמסונג ביניהן



הפגיעה בהכנסות מזמן אוויר של פלאפון מעצירת ההשקעות בחברה הבת גו נקסט, שנובעת מאי גיוס לקוחות חדשים ומשחיקת דקות השימוש, מסתכמת ביותר ממיליון שקל בחודש, כך מעריכים גורמים בשוק.



פלאפון עצרה לפני מספר חודשים את ההשקעות והפיתוח בחברת גו נקסט, בה היא מחזיקה 51% לצד סאני, המחזיקה ב-49% מהמניות, בשל סכסוך עם סאני על רקע הקמת חטיבת התוכן העצמאית בפלאפון ואי ההסכמה ביניהן על שוויה של גו נקסט לצורך מכירתה לפלאפון.



מאז נשחק זמן השימוש החודשי של גו נקסט בצורה משמעותית, נפגעה ההכנסה של פלאפון מזמן אוויר, שעומדת על 36 אגורות לדקה. על כל איבוד מיליון דקות מפסידה פלאפון 360 אלף שקל.



כמו כן, נעצר גיוס המנויים החדשים בחברה, שצמחה בקצב של כ-25 אלף מנויים בחודש, משמע פגיעה של לפחות כ-100 אלף מנויים חדשים נוספים שיכלה החברה לגייס מאז פרץ המשבר - שיכלו להוסיף לחברה כ-2.5 מיליון דקות חודשיות נוספות, על פי חישוב של כ-25 דקות בממוצע חודשי ללקוח, שהם לבדם קרוב למיליון שקל בחודש עבור פלאפון.



חלקה של גו נקסט בזמן האוויר השווה לשליש מזה של פלאפון - 12 אגורות - מעניק לה, בהתאמה, הכנסות חודשיות של כ-300 אלף שקל על כל 100 אלף מנויים.



נוסף על שחיקת ההכנסות של פלאפון מהסכסוך עם גו נקסט, החליטה פלאפון לפני מספר חודשים להשקיע 7 מיליון דולר ברכישת מערכת תכנים ואפליקציות מ-SK, ששונה רק במעט מהמערכת של גו נקסט שהיתה בידי פלאפון. עיקר ההבדל בין המערכות נובע מיכולות הורדת משחקי ג'אווה - מערכת שגו נקסט יכלה לרכוש בעצמה, אך נדרשה על ידי פלאפון שלא לבצע רכישה כזו.



ההכנסה השנתית הישירה של פלאפון מזמן האוויר של גו נקסט, בהתבסס על מספר דקות זמן האוויר של החברה, שהסתכמה ב-2001 בכ-12 מיליון שקל, אמורה היתה לגדול השנה לכ-26 מיליון שקל. בפועל הסכום יהיה קטן מהתחזיות בכמה מיליוני שקלים.



נדמה שסמסונג הצליחה לעכב את הניסיון של חברת סאני לתבוע את פלאפון בעקבות הקמת חטיבת שירותי הערך המוסף בפלאפון, שמתחרה בחברת גו נקסט. וההערכות בשוק הן ששתי השותפות יחליטו, באין הסכמה, להטביע את גו נקסט ולהתבסס על הקשר העסקי ביניהן בכל הקשור לרכישת מכשירי סמסונג, שסאני היא המשווקת הבלעדית של מכשירים אלה.



בפלאפון היתה בשנה האחרונה דווקא מגמה להקטין את היקפי הרכישה של מכשירי סמסונג, כתוצאה מחילוקי דעות קודמים שהיו בין הצדדים, החבירה ל-SK כשותף אסטרטגי וכניסת סאני לשיווק מכשירי סמסונג גם לרשתות סלקום ופרטנר.



מזה מספר רבעונים סאני דואגת לציין בדו"חותיה שהמשך פעילותה של גו נקסט מותנה בהמשך גיוס מקורות מימון ובמעבר לפעילות רווחית. בגו נקסט הצטבר מתחילת פעילותה ועד סוף הרבעון השני גירעון בהון העצמי של כ-50.2 מיליון שקל, גירעון בהון החוזר של כ-3.6 מיליון שקל ותזרים מזומנים מפעילות שוטפת שלילי.



פלאפון דוחה את הנתונים שפורסמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully