וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נוקיה מעלה את הנאסד"ק בכ-3%

עידו אלון

17.10.2002 / 18:27

מרקורי מוסיפה 7.3% לקראת פרסום דו"חותיה היום; היום לאחר המסחר יפורסמו דו"חותיהן של צ'ק פוינט, מרקורי ווריסיטי


חברות הטכנולוגיה מתייצבות היום לימין השוק, שרושם יום חמישי של עליות מתוך שבעה. תוצאות טובות של נוקיה ונתון מאקרו חיובי מתווים את מגמת העליות במדדים המובילים לאחר הירידות שנרשמו בהם אתמול. מדד נאסד"ק רושם עלייה של 3.2% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 3%. המדד, המרכז את 30 המניות הכבדות בארה"ב, משלים עלייה של 1,000 נקודות משפל של 5 שנים שרשם לפני שבוע.

את המגמה החיובית בפתיחה מתווה יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, נוקיה. החברה דיווחה על גידול במכירות, לראשונה זה 15 חודשים. הרווח הנקי של החברה זינק לכ-600 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2002 לעומת 186 מיליון ברבעון המקביל. בנוסף, החברה הודיעה כי היא צופה עלייה בנתחי השוק שלה גם ברבעון הרביעי.

יצרנית המחשבים האישיים IBM פירסמה דו"חות סבירים, שעלו במעט על תחזית האנליסטים. הכנסותיה הסתכמו ב-19.8 מיליארד דולר לעומת תחזית האנליסטים ל-19.7 מיליארד. AMD פירסמה אמנם דו"חות פושרים אך הודיעה כי מכירותיה יטפסו ב-20% ברבעון הרביעי לעומת השלישי. חברת המזון והטבק פיליפ מוריס דיווחה על עלייה ברווחים על אף ירידה בסך המכירות שלה. היום תפרסם גם חברת התוכנה הגדולה בעולם, מיקרוסופט, את תוצאותיה, שעתידות להשפיע מהותית על מגמת המסחר.

גם נתוני המאקרו שהתפרסמו היום מבשרים טובות, כשמגזר הנדל"ן החזק בארה"ב ממשיך להתרחב. התחלות הבנייה בספטמבר עלו ב-16% לעומת נתוני אוגוסט - שיא של 16 שנה. זאת, על רקע משכנתאות זולות המאפשרות לצרכנים לנתב את כספם לשוק הנדל"ן. מנגד, מספר דורשי העבודה בארה"ב טיפס ל-411 אלף בשבוע החולף.

מניית גילת מזנקת היום ב-18% במחזור ער. החברה קיבלה אתמול צו הקפאת הליכים חלקית, המאפשר לה פסק זמן של 30 יום להגיע להסכמה עם בלי האג"ח שלה. גילת נושאת חובות בסך של 500 מיליון דולר, מהם 350 מיליון דולר לבעלי האג"ח שמרביתם ישראליים ובהם גם אנשי העסקים אליעזר פישמן ומאיר שמיר. בבקשת החברה להקפאת ההליכים החלקית ציינה החברה כי הבנקים ו-53% מבעלי האג"ח הסכימו לבקשה. מנהל הכספים של החברה, יואב ליבוביץ, אמר אתמול כי ההסכם המתגבש יכלול המרת האג"ח למניות. גילת אומנם נסחרת בשווי שוק זעום של 12 מיליון דולר, אולם המרת חוב להון עשויה להותיר במאזנה חובות של עשרות מיליוני דולרים בלבד כך שלדברי ליבוביץ היא תוכל לפתוח דף חלק.

היום לאחר המסחר יפורסמו דו"חותיהן של צ'ק פוינט , מרקורי ווריסיטי . מניית מרקורי ירדה במסחר אתמול אולם המניה זינקה ב-36% בשבעת ימי המסחר האחרונים. החברה דיווחה בראשית אוקטובר על מעבר לבדיקת יעילות של כלל מערכי המחשוב בארגון, שבה החברה מתחייבת לשיפור בביצועים. בימים הראשונים שלאחר הדיווח ירדה המניה חזק יותר מהשוק, ואולם לאחר מכן עברה לטיפוס חד. היום מוסיפה המניה 7.3%.

תוצאות צ'ק פוינט עשויות להיות בהתאם לתחזיות המוקדמות שפירסמה החברה להכנסות של 103-104 מיליון דולר ברבעון, 5% פחות מתוצאות הרבעון השני ומתחזיות החברה הקודמות. רווחיה עתידים להסתכם ב-25 סנט למניה, שהם כ-63 מיליון דולר. מניית צ'ק פוינט מוסיפה 4.6%.

קומברס מוסיפה 2.9%, אמדוקס עולה ב-3% וטבע מוסיפה 1.2%. לעומתה, תרו יורדת ב-2.7%. מניית וריסיטי מוסיפה 2.6% במחזור נמוך ואם סיסטמס עולה ב-11% במחזור ער.

לומניס מוסיפה 9.5% במחזור ער על רקע שני אישורי FDA שקיבלה ביומיים הקודמים למערכות המיועדות לטיפול בבעיות ובמחלות עיניים. אורבוטק מזנקת ב-8% במחזור הגבוה פי 2 מהממוצע בה. גם צורן ממשיכה בטיפוס שלה עם עלייה של 7.8% במחזור ער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully