וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 עורכי דין עתרו נגד יוזמת שר המשפטים להנהיג "משמרת שנייה" בבתי המשפט

אמיר הלמר

17.10.2002 / 16:04

עורכי הדין: היוזמה תפגע בחופש העיסוק של עורכי דין צעירים ועורכות דין שהן אמהות



8 עורכי דין, ובהם עו"ד יראון פסטינגר מהוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין ומי שצפוי להתמודד השנה על משרת ראש הלשכה, עתרו היום לבג"צ כנגד תוכניתו המתגבשת של שר המשפטים, מאיר שטרית, להנהיג בבית משפט השלום משמרת שנייה של שופטים לצורך הקלה על העומס בבתי המשפט. העותרים, באמצעות עו"ד נעמי וייל, טענו כי ההחלטה של שר המשפטים לקיים משמרת שנייה של שופטים בבתי המשפט בין השעות 15:00-21:00 התקבלה ללא דיון ציבורי כלשהו וללא מתן זכות שימוע לעורכי הדין בקשר לפגיעה אפשרית בעיסוקם.



העותרים טענו כי הנהגת משמרת שנייה תפגע באופן חמור בחופש העיסוק שלהם ושל עורכי דין רבים. לטענתם, במרבית משרדי עורכי הדין הקיימים מועסקות עורכות דין אמהות עד השעה 15-16 בלבד, וההחלטה תגרום לפיטוריהן נוכח מגבלת שעות העבודה שלהן.



כמו כן, נטען כי גם עורכי דין צעירים עצמאיים ייפגעו מהמשמרת השנייה, מאחר שבניגוד למשרדים ותיקים וגדולים, המעסיקים עורכי דין רבים, ייאלצו בעצמם לעבוד בשתי המשמרות, וזאת תוך פגיעה באיכות העבודה "ובזכויותיהם לעבודה במספר שעות הוגן וסביר".



בנוסף, כיום משמשות שעות אחר הצהריים והערב במשרדים העצמאיים הקטנים לפגישות עם לקוחות, ניסוח כתבי בית דין, הכנת עדים ועוד, וזאת מאחר ששעות הבוקר מוקדשות לרוב להופעה בבתי משפט. לטענת העותרים, המשמרת השנייה תגרום לכך שמשרדים אלו יתקשו להמשיך ולתפקד.



העותרים מציעים חלופות להנהגת המשמרת השנייה. לטענתם, ניתן להגדיל את סמכות השיפוט של ביהמ"ש לתביעות קטנות עד לסך של 30 אלף שקל ולהציב עורכי דין אשר יכהנו כשופטים לשעה בבית משפט זה. לטענת העותרים, מינוי עורכי דין שכאלה יוזיל את העלויות ביחס למינוי שופטים נוספים למשמרת כפולה ויסייעו לבחון את כישוריהם של עורכי דין להתמנות בעתיד כשופטים.



אפשרות נוספת שמעלים העותרים הינה מינוי שופטים נוספים שיישבו באולמות ביהמ"ש במשמרת הבוקר ויאפשרו לשופטים אותם החליפו להתפנות לכתיבת החלטות או פסקי דין. לטענת העותרים, העיכוב כיום אינו בשמיעת התיק אלא ביכולתו של השופט להתפנות לכתוב את החלטותיו, ומינוי שופטים נוספים למשמרת הבוקר יאפשר לשופטים הזקוקים לכך לנצל את הזמן לכתיבת פסקי דין. העותרים מבקשים מביהמ"ש למנוע את כינוסה של הוועדה לבחירת שופטים כבר בימים הקרובים לדיון בעניין המשמרת השנייה, בשל העובדה כי לא התקיים בסוגיה דיון ענייני וציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully