וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות חדות על רקע דו"חות טובים של נוקיה ו-IBM; מרקורי מזנקת ב-9% לקראת הדו"חות

שירלי יום-טוב

17.10.2002 / 20:45

מרקורי קפצה ב-36% ב-7 הימים האחרונים והיא תדווח היום לאחר המסחר על תוצאות הרבעון השלישי; צ'ק פוינט עולה ב-4.5% לקראת הדו"חות היום; אם סיסטמס מזנקת ב-17%;



דו"חות טובים של ענקית הסלולר הפינית, נוקיה, מביאים היום את השווקים ליום חמישי של עליות מתוך שבעת ימי המסחר האחרונים. גם דו"חות טובים במעט מהתחזיות של איי.בי.אם מביאים היום לעליות חדות במדדים. הנאסד"ק מוסיף 3.4% והדאו ג'ונס עולה ב-2.8%. בשבוע האחרון זינק הדאו ב-1,000 נקודות והתרחק מרמות השפל של 5 שנים בהם שהה לאחרונה.



יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, נוקיה, דיווחה על גידול במכירות, לראשונה מזה 15 חודשים. הרווח הנקי של החברה זינק לכ-600 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2002 לעומת 186 מיליון ברבעון המקביל. בנוסף, החברה הודיעה כי היא צופה עלייה בנתחי השוק שלה גם ברבעון הרביעי.



יצרנית המחשבים האישיים IBM פירסמה דו"חות שעלו במעט על תחזית האנליסטים. הכנסותיה הסתכמו ב-19.8 מיליארד דולר לעומת תחזית האנליסטים ל-19.7 מיליארד. דו"חות נוספים הגיעו היום מיצרנית השבבים AMD שפירסמה אמנם דו"חות פושרים אך הודיעה כי מכירותיה יטפסו ב-20% ברבעון הרביעי לעומת השלישי. חברת המזון והטבק פיליפ מוריס דיווחה על עלייה ברווחים על אף ירידה בסך המכירות שלה. היום לאחר סיום המסחר תפרסם גם חברת התוכנה הגדולה בעולם, מיקרוסופט, את תוצאותיה, שעתידות להשפיע באופן מהותי על מגמת המסחר מחר.



בין המניות הישראליות הכבדות נרשמת בשעה זו מגמה מעורבת. מניית קומברס מוסיפה 3.4% למחיר של 7.6 דולרים , ואמדוקס עולה ב-3.3% למחיר של 6.6 דולרים. טבע מוסיפה 2%. למחיר של 66.1 דולר. לעומתה, תרו יורדת ב-3.5% למחיר של 33 דולר.



צ'ק פוינט תפרסם היום לאחר המסחר את דו"חותיה לרבעון השלישי. בדו"חות היום לא צפויות הפתעות גדולות שכן החברה פרסמה הודעת הרגעה למשקיעיה לפני כשבועיים בה הודיעה כי היא צפויה לדווח על הכנסות של 103-104 מיליון דולר ורווח נקי של 63 מיליון דולר או 25 סנט למניה. מניית החברה מוסיפה כעת 4.5% למחיר של 16.7 דולר.



מניית מרקורי עולה כעת ב-9% למחיר של 23.2 דולר. מרקורי תדווח אף היא היום לאחר המסחר ותחזית האנליסטים הממוצעת מדברת על הכנסות של 97 מיליון דולר ורווח נקי של 16 סנט למניה, כ-13.5 מיליון דולר. מניית מרקורי ירדה במסחר אתמול, אולם המניה זינקה ב-36% בשבעת ימי המסחר האחרונים.



מניית גילת עולה כעת ב-7.5% למחיר של 57 סנט במחזור ער. בתחילת יום המסחר רשמה המניה זינוק של 18%. החברה קיבלה אתמול צו הקפאת הליכים חלקית, המאפשר לה פסק זמן של 30 יום להגיע להסכמה עם בלי האג"ח שלה. גילת נושאת חובות בסך של 500 מיליון דולר, מהם 350 מיליון דולר לבעלי האג"ח שמרביתם ישראליים ובהם גם אנשי העסקים אליעזר פישמן ומאיר שמיר. בבקשת החברה להקפאת ההליכים החלקית ציינה החברה כי הבנקים ו-53% מבעלי האג"ח הסכימו לבקשה. מנהל הכספים של החברה, יואב ליבוביץ, אמר אתמול כי ההסכם המתגבש יכלול המרת האג"ח למניות. גילת אומנם נסחרת בשווי שוק זעום של 12 מיליון דולר, אולם המרת חוב להון עשויה להותיר במאזנה חובות של עשרות מיליוני דולרים בלבד כך שלדברי ליבוביץ היא תוכל לפתוח דף חלק.



מניית וריסיטי מוסיפה 1% למחיר של 14 דולר. החברה תצטרף היום למדווחות לאחר סיום המסחר.



עוד בולטות מניית אם סיסטמס המזנקת ב-17% למחיר של 6.7 דולרים במחזור ער ומניית צורן הממשיכה ליהנות ממומנטום חיובי וקופצת ב-13% למחיר של 13 דולר. מניית לומניס מוסיפה 11.5% למחיר של 4.7 דולר במחזור ער על רקע שני אישורי FDA שקיבלה ביומיים הקודמים למערכות המיועדות לטיפול בבעיות ובמחלות עיניים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully