וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם סוף סוף נמצא המסלול הלימודי שיהנדס לנו את העתיד?

15.5.2016 / 9:19

המאבק רב השנים על תכניות ההצטיינות ויוקרת התואר הראשון הוחלפו באתגר לא פחות משמעותי. איזה ענף מציע כ-878 משרות פנויות בממוצע ליום?

הנדסה. ShutterStock
הביקוש הגבוה ביותר אשתקד היה להנדסאי מכונות/ShutterStock

הביקוש הגובר במשק לאנשי מקצוע, ריבוי אפשרויות התעסוקה והרצון להשיג את תנאי השכר האטרקטיביים ביותר, מובילים את מוסדות הלימודים בישראל לחפש פתרונות יצירתיים עבור הסטודנטים, שמצדם מרחיבים את אפשרויות הבחירה של מקצועות הלימוד.

המאבק רב השנים על תכניות ההצטיינות ויוקרת התואר הראשון הוחלפו באתגר לא פחות משמעותי: להכשיר מספר גבוה של בוגרים לשוק התעסוקה ולהגדיל את מגוון מסלולים להכשרה בשלל המקצועות.

אחד המקצועות המבוקשים ביותר הוא לימודי ההנדסאות, על שלל גווניה וענפיה. על פי נתוני משרד הכלכלה, הביקוש מצד המגזר העסקי להנדסאים עומד על כ-878 משרות פנויות בממוצע ליום. עוד עולה מנתוני המשרד הביקוש הגבוה ביותר אשתקד היה להנדסאי מכונות, עם 281 משרות שפורסמו, לאחר מכן להנדסאים בהנדסה אזרחית (בנין) עם 188 משרות ובמקום השלישי להנדסאי אלקטרוניקה עם 178 משרות.

גם במגזר השכר נראה שמדובר בסיפור עם סוף טוב. שכרם החודשי של העוסקים במקצועות ההנדסה יכול לטפס עד 30,000 שקלים, תלוי בענף ובוותק. "הצמיחה התעשייתית והטכנולוגית המואצת מזמנת הזדמנויות תעסוקתיות למי שילמד מקצוע נכון, במוסד מוערך ומכובד", מסביר מנכ"ל המכללה למינהל, רו"ח רוני דיוה.

הסמכה של אלפי סטודנטים מדי שנה

באחרונה הרחיבה המכללה למינהל את מעגל לימודי ההנדסאות במגוון תחומי התמקצעות כדי לאפשר לבוגריה ליהנות מהביקוש הרב בשוק העבודה.

דיוה מודע למגבלות הזמן וההכשרה הארוכה הדרושים למי שמבקש לגזור את הקופון הגדול אך ממהר להרגיע. "יתרון חשוב נוסף הוא אפשרויות הרבות להתפתח בתחום. למעשה הנדסאים יכולים להמשיך ללימודי תואר ראשון בהנדסה במסגרת מסלולי השלמה מיוחדים ומקוצרים, ובכך לשדרג את תנאיהם, מעמדם ושכרם".

הנדסה. ShutterStock
בסיום הלימודים מקבלים בוגרי בית הספר דיפלומת הנדסאי מטעם המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ומדע/ShutterStock

הקשבה לצרכי המשק

לדבריו, המכללה למינהל מציעה בהקשר זה מגוון רחב של מסלולים, במסגרת בית הספר הארצי להנדסאים: הנדסת מכונות, הנדסה אזרחית (בניין), הנדסת חשמל, הנדסת אלקטרוניקה, הנדסת תוכנה, הנדסת תעשייה וניהול והנדסת אדריכלות ועיצוב פנים. בסיום הלימודים מקבלים בוגרי בית הספר דיפלומת הנדסאי מטעם המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ומדע (מה"ט) והמכללה למינהל.

"אנו מכשירים ומסמיכים אלפי סטודנטים מדי שנה, במסלולים גמישים – בוקר וערב - המאפשרים את שילוב הלימודים עם עבודה, משפחה ועוד. יש הנדסאים שיעבדו בעיקר במשרד ואחרים יבלו את זמנם בשטח – אך בכל מקרה, אפשרויות התעסוקה הן רבות ומתגמלות, ודאי בהשוואה למקצועות אחרים בשוק העבודה".

"מאז הקמתה לפני יותר משישה עשורים היתה המכללה למינהל קשובה לצרכי המשק", מסכם המנכ"ל דיוה, "בהתאם לכך, ידענו לזהות מגמות ולהיערך בהתאם, על מנת להמשיך ולהכשיר את אנשי המקצוע הטובים ביותר תוך העמדת התנאים הטובים ביותר להצלחתם של תלמידינו - תוכניות לימודים איכותיות, צוות מרצים מנוסה ושיטות לימוד מתקדמות".

פרטים נוספים בנוגע למסלולים להכשרת הנדסאים במכללה למינהל ניתן למצוא באתר או בכל אחת משלוחותיה: בתל אביב, ירושלים, חיפה, ראשון לציון, פתח תקוה, אלעד, נתניה, רחובות, אשדוד, באר שבע ואילת.

וואלה! NEWS בשיתוף המכללה למינהל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully