וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית הרכב בשירות הספורט: נעלי ריצה עם מנוע של פרארי

18.5.2016 / 15:57

התחרות השוחקת והתפתחות הטכנולוגיות הובילו את יצרניות נעלי הריצה להשאיל את עולם המושגים שמוכר כל כך לחולי הגה. תרמילי דחיפה, תומכים גמישים ולחץ אוויר - עכשיו בגרסה אנושית

טיפול רכב מוסך. ShutterStock
קשה למצוא נעל ריצה שיצאה לשוק באחרונה ולא השאילה כמה תכונות מעולם הרכב/ShutterStock

זה קורה בערך אחת לכמה שנים כשהתחרות ושחיקת הזהות הופכות כבר בלתי נסבלות. אף מותג לא מצליח להתחמק ממנו ולמען האמת גם אם היה רוצה, משרד הפרסום שלו היה נעמד על רגליו האחוריות ויוצא למאבק עקוב מדם. "מיצוב מחדש", קוראים לזה בעגה המקצועית ותפקידו לשנות את התפישה הרווחת של הצרכנים מעת לעת.

כעת נראה שהגיע הזמן של תעשיית נעלי הריצה לקבע את מעמדה מחדש על כפות הרגליים שלנו. המיצוב הבא נבחר בקפידה ולא במקרה כולנו עומדים לאמץ אותו במהרה, שכן עולם התוכן שלו עומד בתקני האיכות המחמירים ביותר: תעשיית הרכב.

כן, קשה למצוא נעל ריצה שיצאה לשוק באחרונה ולא השאילה כמה חומרים/יתרונות/תכונות מעולם הרכב. ככל שזה נראה מופרך להשוואה, זה עובד.

אחיזת הדרך, קלות הגפות, תמיכה באזורים רגישים ונוחות בלתי מתפשרת, הם רק חלק מהביטויים שנחו להם במיילים הרבים שהפיצו היבואניות בישראל במטרה לקלוע לטעמם של משתמשי הדרך באשר הם. לנו, כמובן, לא נותר אלא לבדוק האם כל העסק הזה הולך להתניע ובעיקר לאיזה כיוון.

ניו באלאנס. יח"צ,
אין זכר לתומכים הקשיחים. ניו באלאנס/יח"צ

ניו באלאנס - Vazee Rush

ניו באלאנס, אחת היצרניות הוותיקות והמובילות בעולם של נעלי הליכה ומי שהחלה את דרכה כיצרנית תומכים לקשת כף הרגל, פעילה מזה שנים רבות בעולם הריצה אבל נראה שעד כה היא הלכה לצדו.

בין ייצור המוני של נעלי נוחות ונעלי התעמלות, הוציאה החברה האמריקנית לשוק כמה סדרות של נעלי ריצה במהלך השנים, אבל לאיש לא היה ספק מי היה קהל היעד, ועל כך יעיד כל מי שעמד בתור כדי לקבל הפניה למדרסים.

הבעיה היתה מוכרת כמעט לכולם: תומכי הקשתות המפורסמים היו קשיחים מדי והשפיעו על קלות הנעל ובעיקר על גמישותה. לפיכך, לא מעט רצי סיבולת למרחקים ארוכים החליטו לוותר על המותג ולמצוא מזור אצל המתחרים. אבל הפעם, נראה שמדובר בצעד אחר לגמרי. הדגם החדש שזה עתה יצא לשוק מפליא בנוחות שכן אין זכר לתומכים הקשיחים. התוצאה: ייתכן ומדובר באחת מנעלי הריצה המלטפות שאי פעם תנעלו.

ה-Vazee Rush מצוידת בסוליה אמצעית העשויה תרכובת מוקצפת קלת משקל ומספקת שיכוך, עמידות, גמישות ואנרגיה חוזרת מן הקרקע. לכל זה יש להוסיף שמדובר בנעל בעלת נוכחות ועיצוב אלגנטי, ללא תפרים בכלל. גם המחיר שלה ידידותי יותר (729 שקלים) וזה אומר שבניו באלאנס כנראה רצים בגדול על עונת הקיץ הקרובה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ברוקס נירו. צילום מסך,
ברוקס. גמישה להפליא ועושה את העבודה/צילום מסך

ברוקס - Neuro 2016

התיאור הבא נראה כלקוח ממגזין לחובבי ההגה - "מאפייני הדחיפה הטבעית חוזקו בעזרת דסקיות הנעה פנימיות- טבליות פלסטיק מורכבות מתחת לציפוי הסוליה ומעליהן תרמילי 'דחיפה" – אבל לא, מדובר בנעל הריצה החדשה של חברת ברוקס שזה עתה יצאה לשוק.

היצרן האמריקני ממשיך להמטיר שבחים על פיסת העור שאמורה בסה"כ לתווך את המפגש האנושי עם הקרקע ולא חוסך מחמאות מהטכנולוגיה שעומדת מאחוריה. גם אם זה נראה טרחני ויח"צני מדי, העניין הוא, איך לומר זאת בעדינות, שכמעט כל מילה בסלע.

מדובר בנעל ריצה פנומנלית שכל צעד שלה מוליד תחושה נעימה יותר מקודמו. למרות המראה המגושם והטרקטורי, ה- Neuro 2016 גמישה להפליא ועושה את העבודה גם בריצות ארוכות מאוד.

מי שמכור לדגמי ברוקס המסורתיים, גליצרין או פיור, ישמח לגלות שמדובר בשילוב מנצח בין נעל מינימלית לבין נעל משכחת ובניגוד למקרים קודמים, זה לגמרי עובד. במילים אחרות: לרוץ בלי, להרגיש עם.

מחיר: 800 שקלים בחנויות היבואן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריבוק. אם זה נראה לכם מוכר, אתם לא טועים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ריבוק - ZPump Fusion 2.0

הרעיון לקוח היישר מהנייטיז אבל הביצוע לגמרי חדשני ומתקדם. חברת ריבוק, ששבה בחודשים האחרונים לישראל ומאיימת לכבוש את תחום הכושר הגופני והאירובי, לקחה צעד קדימה בכל הקשור לייצור נעלי ריצה. דגם הפאמפ המוכר חזר למדפים אבל הפעם נראה שהוא מיועד לספורטאי סיבולת ולא לצעירים שמחפשים גאדג'טים מגניבים.

התוצאה: נעל ריצה שמצוידת בתא אוויר המקיף את כף הרגל ובעזרת לחיצות על כפתור שאיבה הממוקם תחת הקרסול, מאפשר דחיסת אוויר והתאמה לצורת כף הרגל. אם זה נראה לכם מוכר, אתם לא טועים, אבל הפעם בריבוק החליטו להתאים את עוצמת הניפוח לסוג הפעילות, עצימות האימון ותנאי השטח.

תא האוויר הפנימי הוגמש אף הוא ויוצר מקרום רציף ללא תפרים. כמו כן, הנעל עוצבה מחדש כדי לאפשר טווח תנועה מרבי ובעלת גזרה נמוכה לחופש תנועה במפרק הקרסול. הבשורות הטובות הן שהנעל הצליחה לשמור על לחץ אידיאלי לאורך פעילות עצימה ואפילו הגבירה את הנוחות אחרי אימון עצים שגרם לכפות הרגליים להתנפח מעט.

מחיר: 549 שקל, להשיג ברשת ריבוק, מגה ספורט וחנויות הספורט הנבחרות.

נורתפייס. יחצ,
נורת'פייס. בלי לפגוע ביציבות ובשיכוך/יחצ

נורת'פייס - Litewave Ampere

הפעם מדובר בבשורה לחובבי השטח. נורת'פייס, שקנתה את שמה בתחום הציוד למטיילים ומטפסי הרים, הצליחה לייצר נעל שתבלום היטב את תנאי השטח הקשים ביותר ומנגד, תהיה קלה ונעימה לטיול.

למי שמכיר את נעלי החברה, מדובר בבשורה לא קטנה שכן בדגמים הישנים יותר, לא נחסך משקל מהנעל והמראה המגושם הפסיד למתחרות הקלות יותר.

נראה שהמטרה של נורת'פייס הפעם היתה הפחתת משקל הנעל בלי לפגוע ביציבות ובשיכוך. לשם כך, הותקנו תומכים בצדי הנעל וטווח התנועה, שבדרך כלל נמצא בסכנה, נשמר בשלמותו.

מחיר: 650 שקלים, להשיג בחנויות הרשת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קסקדיה 11. גם בעת נפילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברוקס Cascadia 11

עוד נעל ריצה של ברוקס נראה כאילו יוצרה במעבדות הרכב המתקדמות בעולם. רק שהפעם מדובר בג'יפ ממוגן שמומלץ בכל יציאה לשטח.

בברוקס מתהדרים שהנעל "משלבת טכנולוגיות מתחום הרכב והמיגון ומציגה מערכת הנעה כפולה ומיגון בליסטי". אם לא די בכך, היא כוללת מערכת ארבעה צירים, אשר מותאמת במיוחד לתנאי שטח מורכבים כגון הרים, סלעים, מים וחול.

למי שתהה, מדובר בנעל שמתאימה לרצי שטח מובהקים שלא חוששים מקשיחות וגיהוץ האדמה. הנעל הפגינה יציבות גבוהה גם בריצה על סלעים ואף הצליחה לשמור על הרגל איתנה, אפילו בעת נפילה.

מחיר: 800 שקלים, להשיג בחנויות המותג וברשתות הנבחרות.

  • עוד באותו נושא:
  • נעלי ריצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully