וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות במכירת אילנות בטוחה לכלל ביטוח

רותם שטרקמן

18.10.2002 / 9:21

אי.די.בי ודסק"ש יתחייבו לרכוש את האחזקות באילנות דיסקונט; אילנות בטוחה תירכש על ידי כלל ביטוח בכ-200 מ' ש', ו-45% ממניות אילנות דיסקונט יימכרו בכ-90 מיליון שקל



בעלי המניות של חברת אילנות בטוחה, אי.די.בי פיתוח ודיסקונט השקעות (50% לכל אחת) יתחייבו לרכוש את מניות אילנות דיסקונט שמחזיקה אילנות בטוחה (45%) לפני השלמת רכישתה על ידי כלל ביטוח המנוהלת על ידי אביגדור קפלן. זאת אם לא יימצא לאילנות דיסקונט רוכש אחר בזמן שיחלוף מחתימת העסקה עד לסגירתה.



הסכמה זו עוקפת את אחד המכשולים העיקריים בדרך להשלמת העסקה, הצפויה להיסגר בשבועות הקרובים. ככל הנראה תפרסם כלל ביטוח את דבר חתימת העסקה לרכישת אילנות בטוחה, אך ההודעה תכלול תנאי שלפיו תושלם העסקה רק עם מכירתה של האחזקה באילנות דיסקונט.



מכירת האחזקה באילנות דיסקונט, העוסקת בניהול קרנות נאמנות, היתה תנאי להשלמת מכירת אילנות בטוחה לכלל ביטוח והעיבה עד כה על השלמת העסקה. אחת הסיבות לעיכוב היתה זכות הסירוב שיש לבנק דיסקונט על מניות אילנות דיסקונט בעת שהשליטה באילנות בבטוחה עוברת לבעלי מניות אחרים. בחודשים האחרונים סירב דיסקונט לרכוש את מניות אילנות דיסקונט במחיר שבו נקבה אילנות בטוחה, ולכן העסקה התמהמהה.



סיבה נוספת לצורך למכור את מניות אילנות דיסקונט לפני שכלל ביטוח תיהפך לבעלת אילנות בטוחה, היא אחזקתו של בנק הפועלים ב-20% ממניות כלל ביטוח, דבר שבשרשור היה מביא לכך שהבנק היה מחזיק בחברת הקרנות של דיסקונט. הצדדים חששו כי לא יצליחו לקבל את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים לאחזקה צולבת כזו. בנוסף לכך, כלל ביטוח אינה מעוניינת לרכוש את אילנות דיסקונט, מאחר שיש לה שלד של חברת קרנות (אוורגרין) המחזיקה בהיקף נכסים זעום, אך עם פוטנציאל לפיתוח.



ההתחייבות של אי.די.בי ודסק"ש לרכישת המניות תאפשר את חתימת העסקה ואת ביצוע מרבית הצעדים הדרושים להשלמתה, כמו פרסום מתאר, קבלת אישור מרשות ניירות ערך למתאר וכינוס האסיפות הכלליות של בעלי המניות באי.די.בי, דסק"ש וכלל ביטוח. ביצוע צעדים אלה יימשך כחודשיים מרגע הדיווח על העסקה, כך שייתכן שעד להשלמתה יימצא בכל זאת קונה לאילנות דיסקונט.



תג המחיר שהוצמד לאילנות דיסקונט הוא כ-200 מיליון שקל, כך שעל המניות שבידיה תקבל אילנות בטוחה כ-90 מיליון שקל. כלל ביטוח תרכוש את אילנות בטוחה לפי שווי של כ-200 מיליון שקל, כך שהשווי שמוענק לפעילותה של אילנות בטוחה עצמה (בניכוי המזומן שינבע מאילנות דיסקונט) הוא כ-110 מיליון שקל.



בימים האחרונים הוזכר שמה של חברת הביטוח הראל כמי שמתעניינת ברכישת אילנות דיסקונט, ואולם ככל הידוע מי שמנהל את המגעים הוא בנק דיסקונט, והכוונה היא שהראל תשתתף בצורה כלשהי במימון ותקבל גם חלק מהמניות, אך לא תרכוש את כל האחזקה של 45% מהמניות שבידי אילנות בטוחה.



בהסתמך על הדיווח שמסר בנק דיסקונט כשהשקיע באילנות דיסקונט ב-99', לחברה הון עצמי של 70 מיליון שקל המוחזק במזומן. נתון זה מלמד על שווי של כ-130 מיליון שקל לפעילותה העסקית של החברה. אילנות דיסקונט מנהלת נכסים בהיקף של 5 מיליארד שקל ושולטת בכ-11% מענף קרנות הנאמנות (חברת הקרנות החמישית בגודלה). ההכנסות של חברת קרנות נגזרות באופן ישיר מהיקף הנכסים שהיא מנהלת ונאמדות בכ-1.25% מהם, כך שהכנסותיה של אילנות דיסקונט מוערכות בכ-120 מיליון שקל בשנה. אילנות דיסקונט נחשבת לחברה רווחית, ובעלי המניות בה נהנים מכך באמצעות חלוקת דיווידנדים וכן בדמי ניהול.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully