וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבטחים לבית המשפט: מינוי מנהל מורשה לקרן סותר את החלטות הממשלה

חיים ביאור

18.10.2002 / 10:44

בפנייה, מתבקש בית המשפט לפסול את הליך השימוע שעורכת הוועדה המייעצת לממונה על שוק ההון לקראת מינוי המנהלים המורשים



"כוונת משרד האוצר, למנות מנהל מורשה למבטחים, היא צעד קיצוני ובלתי הפיך, שמשמעותו למעשה היא הלאמה של אחד הגופים המרכזיים בשוק הביטוח הפנסיוני בארץ" - כך נטען בבקשה למתן צו שהגישה בימים האחרונים קרן הפנסיה מבטחים לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נגד שר האוצר סילבן שלום והממונה על שוק ההון אייל בן שלוש. בפנייה, שהוגשה באמצעות עו"ד חנן מלצר, מתבקש בית המשפט לפסול את הליך השימוע שעורכת הוועדה המייעצת לממונה על שוק ההון לקראת מינוי המנהלים המורשים.



קרן מבטחים, שנמצאת בשליטת ההסתדרות, טוענת כי הוועדה המייעצת היא גוף המורכב מאנשים המצויים בניגוד עניינים. בפנייה לבית המשפט נטען גם כי בוועדה מכהנים נציגים של חברות הביטוח ושל סוכני הביטוח, המתחרים בקרנות הפנסיה, ולכן הם בעלי עניין מרכזי בהלאמת מבטחים - "מהלך שמטבע הדברים יביא לשיפור מהותי בעסקיהם". כך, נטען בפנייה, הרכב הוועדה מסכל את תכלית החקיקה, שלפיה יינתן לאינטרס הציבורי משקל נכבד יותר בוועדה מזה של האינטרסים האחרים.



לפי טענה נוספת שהועלתה בפנייה, הוועדה המייעצת פועלת בהרכב חסר והיא מונה שמונה חברים במקום תשעה. "בנסיבות אלה", נטען בפנייה, "היא בבחינת גוף שטרם הוקם כדין וממילא חסר הסמכות לקיים את הליך השימוע לפי חוק הפיקוח". כמו כן נטען כי משרד האוצר מסרב לאפשר לה לעיין במידע המשמש בסיס לכוונה למנות לה מנהל מורשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully