וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וייסברג: עלייה של עשרות אחוזים במחיר ביטוח סיכוני אשראי ב-2003

שלומי שפר

18.10.2002 / 11:46

לדברי מנכ"ל קבוצת הכשרת היישוב המחזיקה ב-90% מהבסס"ח, ההתייקרות היא בעיקר בשל הפסדים של מבטחי משנה אירופיים



"ב-2003 צפויה עלייה של כמה עשרות אחוזים בתעריפי ביטוח סיכוני האשראי" - כך אומר מנכ"ל קבוצת הכשרת היישוב , רון וייסברג. הקבוצה מחזיקה ב-90% מחברת ביטוח האשראי הגדולה בישראל, הבסס"ח. לדבריו, ההתייקרות היא בעיקר בשל הפסדים של מבטחי משנה אירופים העוסקים בתחום, עקב הפסדים בעסקות כושלות בתוך אירופה.



לדברי וייסברג, תעריפי ביטוח האשראי בעולם בשנים האחרונות היו נמוכים מאוד, ואילו בשנתיים האחרונות חלה עלייה מסוימת. עם זאת, לדבריו, ב-2002 עדיין היה מדובר על פרמיות בתחומי הפרומילים (עשיריות אחוז), ואילו ב-2003 חלק מהיצואנים ישלמו פרמיות שיגיעו לרמת האחוזים. ירידה ביכולת קבלת הסיכונים של החברות האירופיות מביאות אותן לצמצם פעילות, והדבר הקל ביותר מבחינתן הוא לצמצם פעילות בישראל.



80% מהביטוח שעושה הבסס"ח, שאותה רכשה הכשרת היישוב מהמדינה לפני כשנה ומיזגה עם חברת אשור שהיתה בבעלותה, הוא ליצוא. רק 20% מהעסקות הן בתוך ישראל, כך שהחשיפה של החברה למצב בעולם רבה. החברה חייבת להיות מעודכנת כל הזמן במה שקורה במדינות שאליהן מייצאים הישראלים.



וייסברג אומר שהחברה נותנת ללקוחותיה שירות כאשר היא בודקת את מצב הרוכשים שלהם בחו"ל, לפני שהיא מבטחת עסקה. "היו מקרים שבהם הצלנו לקוחות מעסקות מסוכנות. כך למשל, חודשיים לפני קריסתה של ענקית המזון קיי-מרט, הודענו ללקוחות שלנו כי איננו מוכנים לבטח משלוחים לחברה זו", הוא אומר.



אך מצב האי ודאות אינו רק מרע עם בסס"ח. לדברי וייסברג, המיתון וחוסר הוודאות מביא יצואנים רבים יותר לחפש ביטוח למוצרים רבים יותר. זאת ועוד, הבנקים המעניקים אשראים דורשים לא אחת מהיצואנים לבטח את הסחורות. לדברי וייסברג, שיתוף הפעולה של החברה עם הבנקים התהדק בחודשים האחרונים.



בנוסף על כך, חברות ביטוח האשראי נכנסו באחרונה גם לתחום הערבויות. בעבר כמעט שלא היו משתמשים בחברות ביטוח למטרת הוצאת ערבות, כי הבנקים ששו להעניק ערבויות ללקוחות במסגרת האובליגו שלהם. וייסברג אומר שכעת מעניקה בסס"ח את כל סוגי הערבויות שהלקוחות מבקשים, ומעבירה חלק גדול מהסיכון למבטחי המשנה בחו"ל.



לדברי וייסברג, כשנרכשה הבסס"ח על ידי הקבוצה, ההערכות היו כי החברה הממוזגת תאבד כ-25% מהפרוטפוליו שלה. "התוצאה הנוכחית היא שהגדלנו את הפרוטפוליו שלנו ב-10%, לא מעט גם בזכות המותג החזק שלנו, השם 'בסס"ח'". אך אליה וקוץ בה: פלח השוק של החברה בתחום ביטוחי האשראי מתקרב ל-50%, כאשר השחקן הרציני היחיד בשוק הוא חברת כלל ביטוח אשראי, מקבוצת כלל ביטוח.



לדברי וייסברג, אכן מדובר בעיה, אך מהסוג הטוב. "אני מעדיף לשלוט ברוב השוק ולהיות מפוקח על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים", הוא אומר. וייסברג סבור כי מדובר בתחום מתפתח בישראל ויש לו תוכנית לטווח הבינוני והארוך. "חשוב להכניס שותף אסטרטגי לחברה, כשההעדפה היא לחברות ביטוח אשראי מחו"ל", הוא אומר. עם זאת, וייסברג מודע לכך כי בימים אלה קשה יהיה למצוא מישהו שיהיה מוכן להשקיע בחברה בישראל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully