וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות שערים קלות בעקבות מניית אריקסון; מגזר המחשבים רושם עליות

יהודה שויצר

18.10.2002 / 18:49

אריקסון מאבדת 7.6% בבורסת סטוקהולם; SAP עולה ב-4.9%; אינפיניון עולה ב-8.2%



המסחר באירופה עבר למגמה חיובית, לאחר שנפתח בעליות קלות בעקבות מניית אריקסון. החברה דיווחה על גידול בלתי צפוי בהפסדיה. חברת התרופות נוברטיס ממשיכה לרדת בשל העיכוב בהשקת משכך הכאבים החדש של החברה.



לונדון יורדת ב-1.4%; פרנקפורט יורדת ב-0.1% ופאריס יורדת ב-0.8%.



מדד אמון הצרכנים באיטליה ירד בחודש אוקטובר לרמתו הנמוכה מזה 5 שנים בעקבות ירידת שוקי המניות ועקב חששות בנוגע לגידול בשיעור האבטלה. המדד ירד לרמה של 109.4 נקודות גם לאחר שראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, הודיע על קיצוץ של 5.3 מיליארד דולר במסים. הפגנות כנגד מדיניות ברלוסקוני והפיטורים המתוכננים בפיאט עלולים לפגוע באמון הצרכנים גם בחודשים הבאים, טוענים אנליסטים.



אריקסון מאבדת 7.6% בבורסת סטוקהולם לאחר שענקית הציוד הסלולרי דיווחה על גידול בהפסדיה לרמה של 596 מיליון דולר. אנליסטים צפו הפסד הקטן כמעט במחצית מהנתונים הסופיים.



מתחרתה הפינית, נוקיה, אשר דיווחה אתמול על תוצאותיה החיובית עולה ב-2.5% בעוד אלקטל הצרפתית עולה ב-7.5%.



מניות התוכנה באירופה רושמות עליות חדות, בעקבות דו"ח מרשים של מיקרוסופט לרבעון השלישי. SAP עולה ב-4.9%; אינפיניון עולה ב-8.2% וחברת קאפ ג'מיני עולה ב-7%.



קבוצת המדיה ויונדי יוניברסל עולה ב-2.5% בעקבות דו"ח של ה"פייננשל טיימס", בנוגע לכך שהחברה מחפשת אחר תמיכה פיננסית שתסייע ברכישת סגטל, קבוצת הטלקום הצרפתית שמחוזרת ע"י וודאפון.



נוברטיס, חברת התרופות ה-3 בגודלה באירופה יורדת ב-1% בבורסת פאריס. אתמול איבדה המניה 2.8% לאחר שהודיעה על עיכוב השקת משכך הכאבים פרקסיג' לשנת 2004. מנכ"ל החברה אמר קודם לכן כי ציפה שהפרקסיג' יושק עוד בשנת 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully