וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוסנט שוקלת לבצע איחוד מניות כדי לנסות למנוע מחיקתה מהמסחר בבורסת ניו יורק

יהודה שויצר

18.10.2002 / 18:12

שואפת להביא לכך שמחיר מנייתה ינוע ברמות של 15-25 דולר; המניה נסחרת מזה זמן במחיר 70 סנט; המניה יורדת ב-7%



יצרנית ציוד התקשורת לוסנט שוקלת לבצע איחוד מניות (reverse stock split), על מנת להעלות את מחיר מנייתה. מניית לוסנט נמצאת בסכנת מחיקה מהמסחר בבורסת ניו יורק (NYSE). על מהלך דומה הודיעה לאחרונה מתחרתה נורטל.



החברה ציינה כי היא שואפת להביא לכך שמחיר מנייתה ינוע ברמות של 15-25 דולר. ההכרעה בנושא תיפול בפברואר, עת תתקיים ישיבה של בעלי המניות של החברה. במהלך השנתיים האחרונות התרסק שווי השוק של החברה הגוססת ל-2.4 מיליארד דולר, לעומת יותר מ-250 מיליארד דולר בשיא. מנייתה נסחרת כבר תקופה לא מבוטלת ברמות הנמוכות מ-70 סנט.



פיצול הפוך הוא למעשה מהלך בו החברה מקטינה את מספר המניות הנסחרות שלה באופן ששווי המניות המוחזק על ידי כל משקיעיה נותר זהה, אך מספרן קטן.



מניות לוסנט נסחרות מתחת לרף של דולר ברציפות מה-25 בספטמבר. החברה נמצאת כבר תקופה ארוכה במסלול של צניחה חופשית ואזהרות הרווח של החברה הפכו עניין שבשגרה.



נפילת המניה אל מתחת למחיר של דולר עלולה להוות סימן מסוכן עבור החברה. על פי חוקי בורסת ניו יורק, מניה הנסחרת במשך 30 ימי מסחר רציפים מתחת לרף הדולר נמחקת מהמסחר (Big Board), מה שמאלץ מדדים כגון ה-S&P 500 למחוק את החברה מהמדד. אם מצב זה אכן יתגשם, עלול להתרחש הסיוט הגדול ביותר של החברה, מאחר שעם המחיקה קרנות רבות מחויבות לא להשקיע בה.



על רקע צרותיה של לוסנט קיצצו לאחרונה חברות דירוג האשראי את דירוג האג"ח שלה עוד יותר נמוך בקטגוריית אג"ח "זבל". סוכנות הדירוג S&P קיצצה את דירוג האשראי של החברה ל-"B", עמוק בתוך קטגוריית דירוג אג"ח "זבל". במקביל הודיעה גם סוכנות מודי'ס כי תשקול הורדה נוספת של דירוג האג"ח של לוסנט.



לאחרונה הודיעה מתחרתה נורטל כי תבצע איחוד מניות. קשייה של נורטל בשוק הטלקום נמשכים ככל שהמשבר במגזר מסרב להתפוגג. נורטל אמרה כי היא מצפה שמחירה של מנייתה לאחר הפיצול ההפוך יהיה 10-20 דולר.



מניית לוסנט יורדת כעת ב-7% בוול סטריט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully