וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בענף התעופה: הפסד של 889 מיליון דולר ליונייטד איירליינס; הודיעה על תוכנית מקיפה לקיצוץ 5.8 מיליארד דולר בעלויות

יהודה שויצר

18.10.2002 / 18:41

הכנסות החברה ירדו ב-9% ל-3.7 מיליארד דולר; אתמול דיווחה חברת התעופה הגדולה בעולם אמריקן איירליינס על הפסד של 925 מיליון דולר ברבעון השלישי - יותר מכפליים מההפסד שרשמה בתקופה המקבילה



הפסד נקי של 889 מיליון דולר לחברת התעופה האמריקאית יונייטד איירליינס ברבעון השלישי. החברה, הנמצאת בסכנת פשיטת רגל כבר תקופה ארוכה, ספגה מהלומה קשה ממתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר עת חלה ירידה משמעותית בתנועת הנוסעים באוויר.



הכנסות החברה ירדו ב-9% ל-3.7 מיליארד דולר, מ-4.1 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. גלן טילטון, מנכ"ל החברה, לא מוצא מקום לאופטימיות בדו"חות, אך מרגיע כי אין זה אומר שהיא תגיע לכלל פשיטת רגל. "בנקודה זו אי אפשר לומר שאנו נמצאים במסלול בלתי נמנע בדרך לפשיטת רגל", אמר. טילטון הדגיש כי החברה עושה מאמצים כבירים על מנת להתאושש דרך מהלך מאסיווי של קיצוצים הנערך בשיתוף עם ארגוני העובדים.



עוד מסר מנכ"ל החברה כי מהלך הקיצוצים אותו הוא מוביל יביא לחיסכון של עד ל-5.8 מיליארד דולר בחמש וחצי השנים הקרובות. כיום לחברה הוצאות של כ-7 מיליון דולר ביום.



יונייטד אינה היחידה הנמצאת בקשיים בענף התעופה. אתמול דיווחה אמריקן איירליינס (סימול AMR) על הפסד של 925 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, יותר מכפליים מההפסד שרשמה חברת התעופה הגדולה בעולם בתקופה המקבילה. הכנסות החברה ברבעון ירדו ב-6.7% לעומת התקופה המקבילה ל-4.5 מיליארד דולר.



עוד הודיעה אמריקן איירליינס על כוונתה לצמצם את השקעות ההון שלה ביותר מ-1.5 מיליארד דולר על ידי הוצאתם משירות של 42 מטוסים נוספים עד תחילת שנת 2003 ודחיית מועד אספקתם של 34 מטוסים חדשים שהוזמנו מיצרנית המטוסים בואינג.



דלתא איירליינס (סימול DAL), חברת התעופה השלישית בגודלה בארה"ב, הודיעה על קיצוץ של 7,000-8,000 משרות נוספות בניסיון לבלום את הפסדיה הדרמטיים הנובעים מההאטה הכלכלית העולמית ומנזקי מתקפת הטרור של השנה שעברה. לאחר גל הקיצוצים הנוכחי יסתכם מספר המפוטרים מאז ה-11 בספטמבר 2001 בכרבע מכוח העבודה.



הבעיות של חברות התעופה משתקפות גם בדו"חותיה של יצרנית המטוסים בואינג (סימול BA) שדיווחה על נפילה של 43% ברווחיה ברבעון השלישי ל-372 מיליון דולר. הכנסות בואינג ברבעון נפלו ב-7% לעומת התקופה המקבילה ל-12.7 מיליארד דולר, בעיקר כתוצאה מהירידה במכירות חטיבת המטוסים המסחריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully