וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פראנס טלקום הודיעה כי לא תספוג יותר חובות של מובילקום

יהודה שויצר

18.10.2002 / 21:04

החברה הגיבה לידיעות ב"פייננשל טיימס", מהן עלה כי תיטול על עצמה חוב של 7.4 מיליארד יורו של מובילקום



פראנס טלקום, ענקית הטלקום מצרפת, הכחישה היום ידיעות כי בכוונתה לספוג חובות נוספים של חברת הטלקום הגרמנית מובילקום. 28.5% ממניות מובילקום מוחזקות על ידי פראנס טלקום. פראנס טלקום, השקועה עצמה בחובות של כ-70 מיליארד דולר, הודיעה לפני יותר מחודש כי תפסיק את המימון התפעולי של מובילקום נוכח צרותיה שלה.



"כפי שכבר מסרנו בעבר, אנו לא תומכים פיננסית במובילקום ואין בכוונתנו לספוג חובות נוספים שלה", הדגיש ברונו ג'אנט, דובר פראנס טלקום. ג'אנט הגיב לידיעות ב"פייננשל טיימס", מהן עלה כי פראנס טלקום תיטול על עצמה חוב של 7.4 מיליארד יורו של מובילקום.



מובילקום זכתה בדחיית תשלום חובותיה. הארכה זו תספק לחברה ולחברה האם שלה, פראנס טלקום, מעט יותר זמן לסגור את כל הקצוות בהסכם המימון עליו דנות החברות עם חברות פיננסים מובילות באירופה. ראוי לציין כי ללא הארכה זו היתה נאלצת החברה להודיע על פשיטת רגל.



מובילקום קיבלה את הדחייה לאור דיווחים שונים כי המגעים להסכם המימון נמצאים בשלב מתקדם. גורמים המקורבים למו"מ ציינו כי ארגוני הפיננסים הסכימו כבר ליטול על עצמם את החוב של החברה, וכי כל שנותר הוא להגיע לשלב החתימה.



קשריה של פראנס טלקום עם מובילקום עלו לחברה בהוצאות ענק. פראנס טלקום נאלצה לבצע מחיקה של 3.2 מיליארד יורו ב-2001 בגין השקעותיה בחברה ו-7.3 מיליארד יורו נוספים במחצית השנה הראשונה של 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully