וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירת הדרום: הגאווה החדשה של העיר אילת

30.5.2016 / 11:02

נדמה שאת האילתים האמיתיים, שיודעים שיש חיים גם מחוץ לרצועת החוף השוקקת, קשה לרגש עם אטרקציות חדשות. זה היה נכון עד שהגיע פאב-מבשלה חדש ששינה את חוקי המשחק

מבשלת סוף. יונתן ארטונויוב, ספק 500
פאב/מסעדה שמייצר בירה באופן עצמאי/ספק 500, יונתן ארטונויוב

מי שמכיר את הלך הרוח באילת, עיר הנופש המובילה בישראל ומי שמיתגה עצמה כבירת הים האדום, יודע שדברים טובים מגיעים אליה באיחור. חרף העובדה שמדובר בעיר שעיקר פרנסתה הוא מתיירים, בין אם אלה מגיעים מחיפה או משבדיה, תושבי אילת כבר מכירים את הנוהל הישן: הטרנדים הכי גדולים מתחילים אי שם בצפון (תל אביב בשבילכם).

חוק בלתי כתוב נוסף הוא שלתושבי אילת, שידועים כבעלי סף רגישות גבוה למלכודות תיירים, יש את מקומות הבילוי שלהם. זה אומר שהאילתים האמיתיים יודעים שיש חיים גם מחוץ לרצועת החוף השוקקת. לפיכך, לא יהיה זה מוזר לגלות שעיקר התלהבותם בחודשים האחרונים הוא מפאב שלא רק מספק מפלט מהשגרה, אלא גם משמש כמקור לגאווה עירונית.

פאב "המבשלה", שנולד מפרי אהבתם של שלושה יזמים בתחילת שנות השלושים לחייהם לבישול בירה, היה אמור להיפתח כמפעל לייצור בירת בוטיק ישראלית הדרומית.

אבל אחרי שיחות שניהלו השלושה עם יועצים עסקיים של המעוף, ויצרני בירה מקומיים, החליטו להפוך את המקום לבית אוכל ושתייה. התוצאה: פאב/מסעדה שמייצר בירה באופן עצמאי תחת המותג Soof ומגיש אותה לצד תפריט הכולל מנות בשריות ותבשילים.

מבשלת בירה סוף. יונתן ארוטנויוב, ספק 500
"המטרה היתה לייצר אטרקציה לכל מי שאוהב בירה". הפאב/ספק 500, יונתן ארוטנויוב

קהל שיכור מנאמנות

"ביקרתי לפני 5 שנים בשווייץ וראיתי את המודל של מבשלת בירה שגם מייצרת מותג מקומי לשיווק וגם מאפשרת טעימות ובילוי במקום", מסביר נתן ארוטנויוב, אחד היזמים, שהוציא את הרעיון לפועל יחד עם יעקב זיורקין ותומר ענקרי.

לאחר שעבדו במשך שנים בברים מקומיים ומסעדות כמנהלי משמרת וצברו היכרות עם חיי הלילה והקולינאריות באילת, החליטו השלושה, שהכירו במהלך עבודתם בבר מקומי, להביא את הרעיון לעיר שהם כל כך אוהבים. "אנחנו מאוד אוהבים את אילת וראינו שאין כאן משהו דומה. המטרה היתה לייצר אטרקציה לכל מי שאוהב בירה".

השלב הבא היה לפנות למעוף, מערך השטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, ולהשתמש בארסנל הקורסים והשירותים שהם מציעים. שלושת השותפים הפגינו רצינות מוחלטת וגמעו את המידע הניתן בקורסים, בנושאים כמו יזמות עסקית, ניהול מסעדנות, ייבוא/ייצוא ושיווק אינטרנטי.

לחלק מהקורסים אף הופיעו יותר מפעם אחת. "קיבלנו הכוונה וייעוץ ובעיקר למדנו כיצד לעבוד עם תזרים מזומנים", מודה יונתן, "אני ממליץ לכל יזם או איש עסקים, מנוסה או חדש לפנות למעוף ולקחת את הקורסים הללו גם אם הם מצליחים בתחומם, יש המון פרטים קטנים שיכולים לייפות את התמונה הסופית".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
חוף הים באילת. ShutterStock
אילת. התושבים יודעים להיזהר ממלכודות תיירים/ShutterStock

אלא שהשימוש במנעד השירותים של מעוף לא הסתיים כאן: אחרי שקיבלו ייעוץ מקצועי והשלימו את התכנית העסקית הסתייעו השלושה בצוות היועצים של הסוכנות כדי לקבל מימון מתאים מהבנק והקרן בערבות מדינה. "אני יכול לומר בפה מלא שאלמלא הסיוע של מעוף לא היינו מקבלים את ההלוואה. הם ליוו אותנו מהרגע הראשון והופיעו לכל פגישה עם הבנק או הקרן" אומר נתן.

חלק אינטגרלי בהצלחה

גם במעוף, כך מסתבר, זיהו את הפוטנציאל הטמון ברעיון היזמי והביעו תמיכה לכל אורך הדרך. מי שליוותה את שלושת היזמים מהרגע הראשון היא דנה סאיג, מנהלת סניף מעוף באילת.

לדבריה, "כבר בהתחלה היה ברור שמדובר ביזמים נחושים שילכו עד הסוף בלי להתייאש. הדברים לא תמיד הלכו כמו שהם ציפו, אבל לכל אורך הדרך הם הפגינו רצינות ומצאו את הדרך להמשיך ולהתקדם. אם היה לי חשש בתחילת הדרך, הרי שהוא היה בעיקר לגבי מציאת מקור מימון מתאים, אבל גם עליו הם הצליחו להתגבר, לא מעט בזכות העובדה שהם השכילו להשתמש ביועצים המקצועיים של המעוף . זה תמיד כיף להביט ביזמים מצליחים ולדעת שהיה לנו חלק אינטגרלי בהצלחה שלהם".

חמישה חודשים מאז החלה ההרפתקה המשכרת בחייהם, נראה שאיש מהם לא מצטער. "עברנו בהצלחה יתרה את השלבים הראשונים של התכנית העסקית ורכשנו קהל לקוחות שכבר מגלה נאמנות וחוזר לפאב", מתגאה נתן.

לדבריו, גם רעיון המפעל לא מאכזב בינתיים: "מותג הבירה שלנו, Soof, נמכר במסעדות שונות בעיר וכבר מופיע בתפריט באופן קבוע. כרגע אנו פונים בעיקר לתושבי אילת אבל בעתיד אנחנו מתכננים לפנות גם לתיירים". מסתבר שהמוטיב עדיין נשאר: סופם של דברים טובים להשתרש.

רוצה גם להפוך לסיפור הצלחה?
צוות המומחים של מעוף, ישמח לקחת אתכן הכי גבוה שאפשר - לאתר מעוף, לעמוד הפייסבוק


למידע נוסף על הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים הקליקו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף הסוכנות לעסקים קטנים בינוניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully