וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: עד כמה הבוס נוהג להציק גם בזמן חופשה?

לא רק תחושה, זה גם מוכח - מיילים דחופים מעבודה וטלפונים של הבוס הפכו כבר לחלק בלתי נפרד משגרת החופשות שלנו. סקר חדש מגלה לרוב המעסיק הישראלי מצפים מעובדיו לעבוד גם כשהם לוקחים חופש המגיע להם על פי חוק

מערכת וואלה!

על רקע החופש הגדול המתקרב, חופש שיגרום ככל הנראה לחלק מההורים שבינינו לנצל חלק מימי החופשה שלהם, החלטנו לבדוק עד כמה המעסיק הישראלי מאפשר לעובדים להתנתק מעבודה במהלך ימי החופש שהם לוקחים.

על מנת לבחון את מידת "ההצקה" של המעסיקים לעובדים בימי החופשה, פנינו לאתר וקהילת מאמא גורו– מועדון הצרכנות של האימהות שערך סקר בקרב 300 אימהות. האימהות נשאלו עד כמה המעסיק נוהג להציק להן במהלך ימי החופשה שהן לוקחות. 33% מהאימהות השיבו כי המעסיק נוהג להתקשר אליהן ביום החופשה בנוגע לסוגיות שקשורות למילוי תפקידן. 17.6% מהאימהות השיבו כי הן מקבלות טלפונים מהעבודה בממוצע פעמיים במהלך יום החופשה ו- 7.3% השיבו כי הן מקבלות טלפונים מהעבודה בממוצע 3 פעמים.

46% מהאימהות השיבו כי המעסיק מצפה מהן להשיב על דוא"ל שנשלח במהלך יום העבודה, עד לסוף יום העבודה. לצד זאת, 32% מהן השיבו כי מצופה מהן להשיב על פנית דוא"ל יענה בפרק זמן של מספר שעות בודדות לאחר קבלתו. 17% ענו כי קיימת ציפייה מצד המעסיק כי הדוא"ל ייענה זמן קצר לאחר שנשלח. הרוב הגורף, 86.6% מהאימהות השיבו כי למעשה המעסיק מקבל כמובן מאליו את עצם העובדה שהן עובדות באופן כזה או אחר גם במהלך יום החופשה שלהן.

"הקושי של הורים בשוק של היום הוא הצורך לג'אנגל בין עבודה אינטנסיבית לבית", מציינת ליאור רותם גורדון, מנהלת מועדון הצרכנות של האמהות, מאמא-גורו, "הרצון לבלות עם הילדים גדול, אך גם לזמן הזה המעסיקים נוטים לפלוש, לא תמיד לצורך. חוסר הסנכרון בין ימי החופש של מערכת החינוך וימי החופש של העובדים מאלץ את הורים במקום ליהנות עם ילדהם, לחפש כל הזמן אחר פתרונות, חלקם יקרים מאוד. נכון שאמצעי התקשורת היום יוצרים טשטוש גבולות בין הבית ומקום העבודה אולם חשוב לזכור כי חופשה היא זכות בסיסית שמוקנית לעובד, ומן הראוי כי המעסיק יאפשר לעובד לנצל את הזמן לצרכיו האישיים, בלי שזה יידרש גם בחופשתו לתת מענה לסוגיות שקשורות בעבודה. בסופו של דבר עובד שטוב לו בחייו האישיים גם יעשה עבודה טובה יותר"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא חייבים לענות לעבודה ביום חופש

"החוק דווקא מטיל מגבלות על המעסיקים בעניין ולא מאפשר להם לפנות לעובדים כאוות נפשם בשעות הפנאי", מחדד עו"ד חמי לפידור, מומחה לדיני עבודה ממשרד לפידור ושות'. "מעסיק לא יכול לדרוש מעובד להשיב על מייל או לענות לטלפונים לאחר שעות העבודה הרגילות. כדי שיוכל לעשות זאת, עליו לקבל את הסכמת העובד לעניין ולסכם עמו את התמורה שיקבל בגין כך. במהלך חופשה המעסיק אינו יכול לחייב את העובד להיות זמין. חופשה כשמה כן היא - נועדה על מנת שהעובד ינוח וימלא מצברים. לפיכך עובד לא אמור להיות זמין בטלפון במהלך חופשה".

עו"ד לפידור מסביר כי במקרים בהם מקום העבודה מציב דרישה חדשה לזמינות תמידית במייל או בנייד לאחר שעות העבודה - סביר שזה ייחשב להרעה מוחשית בתנאים, המאפשרת לעובד להתפטר בדין מפוטר ולקבל פיצויים. לצד זאת, כאשר מדובר בדרישה חד פעמית או בכזו שחוזרת על עצמה רק מדי פעם - לא סביר שהדבר ייחשב להרעה בתנאים.

חשוב לדעת כי במקרה בו להורה יש די ימי חופשה צבורים במכסה שצבר, היעדרותו מהעבודה לא תקטין את גובה השכר שישולם לו. אולם במקרים בהם ההורה מימש את כל יתרת הזכות שנצברה ובכל זאת נטל ימי חופשה, למעסיק נתונה הזכות לקזז את שכרו בהתאם.

  • עוד באותו נושא:
  • חופשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully