וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק תבקש מרשות ההגבלים חוות דעת מוקדמת על עסקת שמרוק

הדר חורש

20.10.2002 / 12:07



בזק עתידה לפנות לממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, בבקשה לקבל חוות דעת מוקדמת על העסקה הצפויה עם שמרוק. בעבר הביעו גורמים ברשות להגבלים עסקיים הסתייגות מהאפשרות שבזק תרחיב את שליטתה בפלאפון מ-50% ל-100%.



בזק מחזיקה כיום במחצית ממניות פלאפון ויש לה אופציה לרכוש את המחצית השנייה מידי שמרוק. על פי ההסכם הנבחן בימים אלה על ידי בזק ושמרוק, תקבל שמרוק אופציה למכור לבזק את מניותיה בפלאפון, לאחר ההפרטה.



ברשות להגבלים עסקיים התעורר בחודשים האחרונים חשש כי חובת ההפרדה המבנית שנכפתה על בזק אינה משיגה את מטרתה, וכי ההפרדה בין בזק לחברות הבנות אינה מפריעה להנהלת בזק לנצל את כוחה המונופוליסטי מול חברות המתחרות לכאורה בחברות הבנות של בזק, ולא במונופול עצמו. מקורות ברשות אמרו אתמול כי רק בחברות בנות כמו פלאפון, שבהן בזק אינה מחזיקה במלוא הבעלות, מוגבלת יכולתה לפעול באמצעות החברות הבנות כאילו היו חלק בלתי נפרד מהחברה האם.



דירקטוריון בזק אמור לדון היום בהאשמותיה של חברת הדירקטוריון מרים מזר, ולפיהן יו"ר החברה, עידו דיסנצ'יק, לא מסר דיווח אמת בפרשת המו"מ עם שמרוק. בישיבת הדירקטוריון לפני עשרה ימים אמר דיסנצ'יק בתשובה לשאלה כי "אין ולא מתקיים מו"מ עם שמרוק". הדברים נאמרו כמה ימים לאחר שמנכ"ל בזק, אילן בירן, קיבל מנציג שמרוק הצעה בכתב לשנות את תנאי עסקת פלאפון ולהתחייב לרכוש משמרוק את חלקה בפלאפון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully