וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום תשיק את שירותי דור 3 באופן מסחרי במחצית השנייה של 2004

ערן גבאי

20.10.2002 / 13:12

מעריכה שב-2003 תחול ירידה דרמטית בעלות טלפונים מצוידי מצלמה; לחברה 135 אלף מנויי GSM

סלקום תשיק שירותי דור 3 בטכנולוגיית UMTS באופן מסחרי במחצית השנייה של שנת 2004, כך אומר בכיר בסלקום. החברה כבר החלה בהיערכות עצמאית להקמת הרשת ונערכת לביצוע מכרז בין 3 חברות - נורטל, נוקיה ואריקסון להקמת הרשת.

סלקום, כמו גם פרטנר ופלאפון, נערכת לקראת הקמת רשת דור 3 באחת משתי דרכים: הקמה עצמאית או באמצעות שיתוף פעולה עם פרטנר ופלאפון (Ran Sharing) - באם יאשר זאת הממונה על ההגבלים העסקיים.

החיסכון לכל חברה באם יאשר שטרום את שיתוף הפעולה בין החברות עשוי להגיע לכ-40% מהיקף עלות ההקמה - שנאמדת בכ-200-250 מיליון דולר.

חברת סלקום, שערכה היום מסיבת עיתונאים בה הציגה את שירותי הערך המוסף החדשים שלה בעקבות השקת רשת ה-GPRS, הצהירה על קיום פיילוט מתקדם לשימוש בתוכנה לצילום קטעי וידיאו במכשיר נוקיה 7650, בו מותקנת מצלמה דיגיטלית, כך שניתן יהיה לצלם קטעי וידיאו באורך של עד 15 שניות באמצעות הטלפון, לשמור אותם בזיכרון, להציג אותם על גבי המסך ולשלוח אותם לכתובת E-mail באינטרנט ובשלב מתקדם יותר גם בין טלפונים סלולריים.

בקרוב מתכוונת החברה לקיים ניסויים דומים גם במכשירי GPRS מדגמי סמסונג, אריקסון-סוני ומוטורולה, שיאפשרו שליחת קטעי וידיאו, יכולות משחק ב-J2ME וייצור תכנים עצמאיים על ידי הלקוח.

בסלקום מתכוונים לפנות בעיקר לשני קהלי יעד עיקריים: צעירים (שבחברה טוענים כי נתח השוק שלהם במגזר זה נאמד בכ-40%) וחובבי טכנולוגיה. בחברה מקווים ששירותי הערך המוסף יאומצו על ידי הצעירים בדומה לשירות שליחת הודעות SMS, שבחברה מצהירים היום כי הגיעו להיקף של כ-50 מיליון הודעות כתובות שנשלחות בחודש.

בחברה השיקו בסוף השבוע פורטל צבעוני, חמישה משחקים ראשונים שניתנים להורדה במחיר של 9 שקלים למשחק כשבשלב מתקדם יותר יתאפשר למנויים לקיים משחקים ביניהם, הורדת אנימציות במחיר של 3 שקלים ואייקון במחיר של 1.5 שקלים.

צביקה שחורי, סמנכ"ל טכנולוגיות בסלקום, העריך כי באמצע 2003 תחול ירידה דרמטית בעלות הטלפונים מצוידי מצלמה לכ-200-250 דולר, שיאפשר שיווק מסחרי אמיתי של שירותי הווידיאו.

בימים אלה מגבשים בהנהלת סלקום את מדיניות התכנים ותמחורם ובתוך כמה חודשים החברה תצא עם סט שירותים חדש לשוק. תמחור השירותים ייעשה על בסיס נפח ולא על בסיס זמן המשחק או ההורדה. נזכיר שבעבר ציינו חברות הסלולר השונות כי בכוונתן לגבות מחיר עבור שירותי הערך המוסף כפוף לזמן השימוש. הסבסוד במחירי המכשירים יהיה שולי, אם בכלל. היום החברה מציעה את המכשירים בטווחי מחיר חודשי של 50-90 שקל.

סלקום דיווחה היום על 135-140 אלף מנויי GSM והצהירה שעד סוף השנה יהיו לה כ-220-250 אלף מנויי GSM ברשת.

את הקמפיין לשיווק שירותי הערך המוסף ביצע עבור החברה משרד באומן בר ריבנאי והוא יימשך כ-6 שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully