וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומברס צפויה לזכות במכרז הודעות המולטימדיה של סלקום

ערן גבאי

20.10.2002 / 14:11

גורם בכיר בסלקום: למעשה לא התנהל מכרז מלא ונפלה הכרעה על אחת המתחרות; היקף המכרז - עד מיליון דולר

חברת קומברס צפויה לזכות במכרז של סלקום להקמת מערכת ה-MMS (הודעות מולטימדיה) והטמעתה, כך נודע ל-TheMarker.

גורם בכיר בסלקום אמר היום כי למעשה לא התנהל, בסופו של דבר, מכרז מלא ונפלה הכרעה באחרונה על אחת המתחרות. גורם בכיר אחר בסלקום אמר שנוקיה נשרה מהמכרז. כמו כן, נודע כי באריקסון משלימים עם העובדה שההצעה של קומברס אינה בת השוואה מבחינתם.

היקף רכישת מערכת MMS בסיסית נאמד בכ-0.5 עד מיליון דולר ומושפע בעיקר מהיקף השימוש, כך שככל שהיקף השימוש במערכת גדל, צומחת בהתאמה הכנסת ספק המערכת.

לפי הערכות בשוק, קומברס - לאור המשבר שפוקד את החברה במכרזי ה-MMS בעולם, כשכ-90% מהמכרזים מוכרעים על ידי נוקיה ואריקסון וקומברס ניצחה בכ-2-3 עסקות בלבד השנה מתוך כ-40 - מפעילה לחץ על ספקיות סלולר תוך הצעות המתבססות על דחייה בתשלום הראשון.

גם המכרז המתקיים בפרטנר צפוי להיות מוכרע בזמן הקרוב, וגורם המקורב לחברה טוען כי הצעות אריקסון, נוקיה וקומברס מתחרות. ההערכה היא שהכניסה לשירותי ה-MMS תתבצע בהדרגה ותתבסס על מידת הצלחת החברות בשיווק שירותי הערך המוסף.

אורנג' השיקה באחרונה באירופה את שירותי ה-MMS הראשונים שלה וביססה אותם, בשלב ראשון, בעיקר סביב מכשיר ה-T-68 של אריקסון כשהיא גובה עבור הודעת MMS מצורפת תמונה - מחיר הגבוה פי 4 מזה שנגבה עבור הודעת SMS.

הקלף המנצח מבחינת החברות המתמודדות במכרזי ה-MMS הוא היקף אשראי הספקים שניתן, וידוע שהלחץ בקומברס רב, כתוצאה מכך שמספר העסקות שסגרה השנה נמוך. משקל בלתי מבוטל בהחלטת חברות סלולר בקביעת זוכה במכרזי ה-MMS נובע ממספר הפרויקטים שביצעה כל חברה.

מערכות ה-MMSC מאפשרות למפעילי סלולר להציע למנויים שירותים של משלוח מסרי מולטימדיה, המשלבים תמונות, סרטוני וידיאו קצרים, קול וטקסט לטלפונים סלולריים מתקדמים המותאמים לטכנולוגיה של תקשורת סלולרית של דור הביניים והדור השלישי.

חמש חברות נחשבות כיום לשחקניות הבולטות בשוק ה-MMS. אריקסון, קומברס, נוקיה, לוג'יקה ו-CMG. אריקסון צפתה לפני מספר חודשים שבתוך שלוש שנים ישלחו בעלי מכשירים ניידים יותר הודעות MMS מאשר הודעות SMS.

מסלקום נמסר: "מתקיים מכרז ועדיין אין זוכה בו".

במקביל, החליט היום משרד התקשורת להקצות לסלקום, לה כ-2.4 מיליון מנויים, קידומת נוספת - 065. סלקום פנתה למשרד התקשורת בבקשה להקצות לה קידומת חיוג נוספת משום שהיא עומדת בפני מיצוי המספרים המצויים ברשותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully