וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע דורשת שמנהל כספים של אמריקן פייננשל גרופ ייכלא עד שישיב 87 מיליון דולר ללקוחות

דפנה מאור

20.10.2002 / 15:23

החברה נאשמת בהונאת משקיעים ומנהל הכספים סירב לשתף פעולה במציאת ההשקעות החסרות



רשות ני"ע דורשת כי מנהל כספים של אמריקן פייננשל גרופ ייכלא עד שישיב 87 מיליון דולר שנעלמו מחשבונות משקיעים של החברה, לכאורה. נציגיו המשפטיים של המנהל, דיוויד סיגל, טוענים כי הכספים אינם חסרים, ולפיכך אין להאשימו בזילות ביהמ"ש.



AFG נחקרת עתה על ידי הרשויות הפדרליות לאחר שהתגלו אי סדרים בחשבונות הלקוחות שלה, והיא נחשדת בהונאתם. נכסיה של חברת ההשקעות הוקפאו על ידי רשות ני"ע. מכספם של המשקיעים, הנאמד בעשרות מיליוני דולרים, הצליחו החוקרים הפדרליים למצוא 700 אלף דולר במזומן, 8 מיליון דולר בשטרות חוב וסכום לא ידוע המושקע במניות פרוטה (penny stocks) של חברות בקושי סחירות. החוקרים ניסו לברר האם 87 מיליון הדולרים ירדו לטמיון עם נפילת השוק, הוחזרו בחלקם למשקיעים, או שהוסתרו מהם.



רשות ני"ע הגישה תלונה נגד סיגל על זילות ביהמ"ש, בטענה כי לא ציית לצו ביהמ"ש שהורה לו להשיב את הכספים החסרים. לסיגל ניתנה ארכה עד 29 באוקטובר להסביר מדוע אין להאשימו בזילות הדין.



בתחילת אוקטובר ביקשו משקיעים מגרמניה וקנדה להצטרף לתביעתה של רשות ני"ע נגד AFG, בטענה כי רומו על ידי חברת ההשקעות. רשות ני"ע התנגדה לצירופם בנימוק כי צעד זה יסבך את התיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully