וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים מזרים מזומנים למלונות ים סוף: העמיד לה הלוואה לזמן ארוך של כ-22 מיליון יורו

אלי דניאל

20.10.2002 / 15:37

ההלוואה הועמדה ע"י סניף הבנק בלונדון; תשמש לפירעון הלוואות לזמן קצר שנלקחו מבנקים מקומיים בהיקף של כ-7 מיליון יורו; בחברה שוקלים שימוש במזומנים לפירעון הלוואות נוספות



חברת מלונות ים סוף , הנמצאת בשליטת משפחת פפושדו, הודיעה היום כי שתי חברות בנות שלה - Irish River Holdings ו-Euro Sea Hotels - חתמו על הסכם מימון עם הסניף הלונדוני של בנק הפועלים , במסגרתו העמיד להן הבנק הלוואה לזמן ארוך בהיקף של כ-22 מיליון יורו.



במלונות ים סוף מציינים כי כספי ההלוואה ישמשו את החברה לפירעון הלוואות בנקאיות לזמן קצר שנלקחו מבנקים בארץ בהיקף כספי של כ-7 מיליון יורו. ליתרת כספי ההלוואה לא נקבע עדיין יעוד מוגדר והיא תשמש את החברה בהתאם למטרות שיקבע מעת לעת הדירקטוריון, לרבות לפירעון הלוואות נוספות שניתנו לחברה לזמן קצר. בהקשר זה ניתן לציין כי בתום הרבעון השני של שנת 2002 היו לחברה התחייבויות שוטפות לבנקים בהיקף כספי של 294.6 מיליון שקל, כך שעדיין עליה לפרוע בשנה הקרובה אשראי שוטף בהיקף של למעלה מ-200 מיליון שקל.



בעת שמלונות ים סוף פירסמה את תוצאותיה לרבעון השני של שנת 2002, היא ציינה כי היא מנהלת מגעים עם בנק הפועלים בנוגע להעמדת קו אשראי בהיקף של עד 25 מיליון יורו, לשם מימון רכישת מניות חברת Gresham Hotel Group (לשעבר, Ryan Hotels) האירית, אשר מניותיה נסחרות בבורסה של אירלנד ובבורסה של לונדון. כך, במהלך הרבעון השני השקיעה מלונות ים סוף כ-28 מיליון שקל ברכישת כ-6.5% ממניות Gresham - רכישה אשר הביאה אותה להחזקה בשיעור של כ-28% ממניות החברה האירית.



בנק הפועלים הוא המממן העיקרי של מלונות ים סוף, ובמהלך חודש פברואר 2001 הוא אף חתם על הסכם אופציה במסגרתו ניתנה לחברה בת שלו האפשרות לרכוש עד 20% מהון המניות של Euro Sea Hotels לפי שווי חברה של 52 מיליון דולר. אופציה זו עתידה לפקוע בפברואר 2006. במקביל, סניף לונדון של הבנק העמיד ל-Euro Sea Hotels קו אשראי לשם מימון השקעות בעלים בפרויקטים מלונאיים באירופה, כאשר החלטת ההשקעה בפרויקטים אלה תושג בהסכמה עם הבנק.



מלונות ים סוף סיימה את הרבעון השני של שנת 2002 עם הכנסות בהיקף של 75 מיליון שקל - גידול של כ-160% לעומת ההכנסות ברבעון השני של שנת 2001. בשורה התחתונה הציגה החברה ברבעון השני של השנה הפסד של כ-1.8 מיליון שקל, בעוד שברבעון המקביל הציגה רווח של 218 אלף שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully