וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונסון אנד ג'ונסון בדרך לזכות מחרתיים באישור ה-FDA לשיווק הסטנט המצופה

רן דוידוב

20.10.2002 / 15:35

אם יתקבל האישור תוכל כנראה החברה לשווק את הסטנט בארה"ב החל מ-2003; ג'ונסון תקדים את בוסטון סיינטיפיק בכשנה ואת גיידנט בכ-3 שנים; שוק הסטנטים המצופים מוערך בכמה מיליארדי דולרים בשנה



ענקית מוצרי הטיפוח, התרופות והמכשור הרפואי ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול JNJ) ממתינה בדריכות להחלטת מינהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) בנוגע לבקשתה למכור את הסטנט המצופה "סייפר" שבפיתוחה. המינהל ימסור את החלטתו ביום שלישי ובמידה ותהיה חיובית, ייפתח בפני החברה שוק המוערך במספר מיליארדי דולרים.



ג'ונסון הציגה בשבוע שעבר עלייה של 20% ברווח וזאת בשעה שחברות תרופות רבות סובלות מירידה חדה בתוצאותיהן. אך המשך תהליך הצמיחה המהיר של החברה תלוי במידה רבה באישור לשיווק הסטנט המצופה. החברה ובעלי המניות תולים תקוות רבות במתקן, המיועד לפתיחת עורקים סתומים ומהווה התקדמות משמעותית על פני הסטנטים הקיימים המצויים בשוק.



תוצאות מחקר גדול שהתפרסם בחודש שעבר הראו שהסטנט המצופה של ג'ונסון צימצם ב-75% את מספר החולים שנזקקו להליך לפתיחה מחודשת של עורק בהשוואה לחולים שטופלו בסטנט רגיל. בשל התוצאות המצוינות מעריכים אנליסטים שהמינהל יעניק בקרוב את ברכתו למוצר החדש, שיהפוך לסטנט המצופה הראשון שיותר לשיווק בארה"ב. ה"סייפר" אושר לשימוש באירופה בחודש אפריל, למרות שטרם נקלט שם היטב בשל עלותו הגבוהה יחסית.



ביום שלישי יחליט צוות היועצים של ה-FDA, המורכב ממומחי רפואה, האם להמליץ לאשר את המוצר. ה-FDA מסתמך בדרך כלל במידה רבה מאוד על עצותיו של הצוות במתן החלטתו הסופית בנוגע למוצר. הקונסנזוס בקרב מנהלי ההשקעות הוא שג'ונסון תזכה לאור ירוק.



ג'ונסון תהנה, לפחות בשנת 2003 מבלעדיות בשוק הסטנטים המצופים בארה"ב. לאחר מכן צפויה מתחרתה בתחום המוצרים הרפואיים, בוסטון סיינטיפיק , להשיק סטנט מצופה משלה. קיימות אף הערכות בקרב מנהלי קרנות שבוסטון תוכל להאיץ את תהליך האישור ולהשיק סטנט מצופה לשוק קודם לסוף 2003. המתחרה הפוטנציאלית השלישית, גיידנט (סימול GDT), שוקעה כעת במאבק משפטי, ויחלפו כנראה מספר שנים בטרם תפיק את גירסתה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully