וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני המעסיקים לא משנים עמדתם: מציעים תוספת יוקר חד פעמית של 750 שקל ב-2003

עינב בן יהודה

20.10.2002 / 15:41

ההסתדרות: בעיצומו של מו"מ אין לצאת בהכרזות שלא מקדמות את התהליך אלא מעכבות אותו



בפגישה שערכו היום (יום א') ראשי לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים הוחלט שלא להגיש הצעה חדשה להסתדרות בנושא תוספת היוקר. ארגוני המעסיקים מותירים על כנה את הצעתם הקודמת, שהוצגה בפגישה בין נציגי ההסתדרות למעסיקים ביום ד' שעבר - המעסיקים מתנגדים להארכת הסכם תוספת היוקר הנוכחי ומציעים תשלום תוספת יוקר חד פעמי של 750 שקל שיינתן במהלך 2003. ההסתדרות דחתה את ההצעה.



מהתאחדות התעשיינים נמסר היום כי הצעה זו מותנית בעסקת חבילה שתכלול את ההסתדרות, הממשלה וארגוני המעסיקים. בהתאחדות התעשיינים מצפים כי עסקת חבילה זו תכלול את הבטחת ההסתדרות להימנע משביתות למשך תקופה של שנתיים וכי הממשלה תבטיח הקפאת עלויות, כגון ארנונה ומים, האצת חקיקת חוק חובת המכרזים והפחתת עלות העבודה באמצעות החזרת שיפוי המעסיקים.



יש לציין כי מיום ד' האחרון לא התקיימה פגישה נוספת בין נציגי ההסתדרות לנציגי המעסיקים וכי לא מתוכננת פגישה נוספת בימים הקרובים. מההסתדרות נמסר בתגובה כי בעיצומו של מו"מ אין לצאת בהכרזות שבמקום לקדם את התהליך אך מעכבות אותו. "לכל הצדדים אינטרס ציבורי משותף ויש להמשיך ולפעול למען השגת אינטרס זה", ציין דובר ההסתדרות.



אתמול בלילה, לאחר שביתה בת שבוע, הסכימו ראש הממשלה, אריאל שרון, ויו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, להקל בעיצומים למשך שלושה ימים. במסגרת ההקלות, יפעלו גני הילדים כרגיל ויחודשו שירותי התברואה בערים. השביתות והעיצומים ימותנו למשך 72 שעות, ובמקביל יימשך המו"מ במטרה להביא לסיומה של השביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully