וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחרים עלו בכ-0.6% עקב הידיעה כי הממשל האמריקאי מתכוון להעניק ערבויות לישראל; הדולר נחלש ל-4.741 שקלים

אילן מוסנאים

20.10.2002 / 17:32

גדעון בן נון מחיסונים פיננסיים: "הענקת ערבויות לישראל ע"י ארה"ב תצמצם משמעותית אפשרות להפחתת דירוג האשראי של המשק; תביא לירידה בתשואות השקליות"



"העמדת ערבויות של הממשל האמריקאי לישראל תצמצם באופן משמעותי את הסבירות להפחתת דירוג האשראי של המשק הישראלי על ידי חברות הדירוג הבינלאומיות". כך מעריך גדעון בן נון מחברת חיסונים פיננסיים.



לדברי בן נון, החלטות חברות הדירוג הבינלאומיות מאוד מושפעות מהאווירה המקרו-כלכלית במשק, וההודעה של בוש כי "הדירוג שלו חזק יותר מהדירוג שלהן" תוריד מהן את הלחץ להפחית את הדירוג לישראל או לפחות תדחה את ההחלטה במספר חודשים.



כזכור, הפחתת הדירוג של S&P לבנקים המקומיים והחשש שבעקבות המהלך יופחת גם הדירוג למדינת ישראל גרמו בחודשים האחרונים לירידות חדות באפיק השקלי ולעליית התשואות בשחרים.



הענקת הערבות של ממשלת ארה"ב תקל על ישראל לבצע גיוסי הון בחו"ל ותצמצם את עלויות הגיוס של הממשלה. בן נון מעריך כי המהלך יביא להיחלשות משמעותית של הדולר מול השקל ולירידה של התשואות באג"ח השקליות, וזאת הן עקב ירידת פרמיית הסיכון של המשק אצל המשקיעים הזרים והן בעקבות צמצום אפשרי של גיוסי הממשלה בשוק המקומי.



בשוק האג"ח הגיבו כבר היום באופן חיובי למהלך, לעליות החדות בסוף השבוע בוול סטריט ולהיחלשות הדולר במסחר באופציות השקל-דולר. הדולר ננעל ברמה של כ-4.741 שקלים - הנמוכה בכ-0.4% לעומת היציג מיום שישי. איגרות החוב השקליות מסוג שחר ננעלו בעליות של כ-0.8% בממוצע, וזאת למרות המגמה המעורבת בבורסה.



שחר מסדרה 2671, שייפדה בעוד כ-6.5 שנים, נסגר בעלייה של 0.8% והתשואה עליו ירדה לרמה של 11.43%. השחר לטווח של כ-8.5 שנים מסדרה 2680 רשם עלייה של 0.9% והתשואה עליו ירדה לרמה של 11.38%. השחר מסדרה 2670, שייפדה ביוני 2007, עלה ב-0.6% והתשואה עליו ירדה לרמה של כ-11.5%. בגיוס האחרון של הממשלה (ביום שני שעבר) נקבעה התשואה באג"ח ברמה של 11.56%.



עם זאת, לדברי בן נון, ההבשלה של המהלך בו תעמיד ארה"ב ערבויות לטובת ישראל תיארך לפחות כמה שבועות. לכן, בתקופה הקרובה, עד שהממשל האמריקאי יעמיד את הערבויות (אם יעשה כן) ועל רקע אפשרות של פלישה אמריקאית לעיראק, צפוי להימשך מסחר תנודתי בדולר וישנה אפשרות שהדולר ישנה כיוון ויתחזק לרמה של 4.8 שקלים.



בן נון מציין כי "בימים האחרונים אנו עדים במסחר בשוק המט"ח למכירות על ידי הבנקים המקומיים והזרים, כשמנגד פועל הסקטור העסקי בצד הקונים ומנצל את הירידות ליצירת הגנות לחודשים הבאים". בנוסף, נהנה הדולר באחרונה מהסנטימנט החיובי במסחר בבורסות ארה"ב.



הגלבועים צמודי הדולר נסחרו היום בירידות של כ-0.4%, הגלילים צמודי המדד נסחרו במגמה מעורבת תוך נטייה לעליות ואילו המק"מים נסחרים בעליות של כ- 0.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully