וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגיס חתמה על הסכם עם יצרן אמריקאי למכירת תכשיר גנרי בהיקף של 10 מיליון דולר

גולן פרידנפלד

20.10.2002 / 17:39

מכירות התכשיר צפויות להניב לאגיס רווח גולמי של 1.5-3 מיליון דולר ב-2003; מניית אגיס נסחרת במחיר שיא של כל הזמנים, המשקף לחברה שווי של 1.2 מיליארד שקל



חברת אגיס , שבשליטתו של מורי ארקין, הודיעה היום כי החברה הבת, Clay Park Labs.Inc, חתמה על הסכם עם יצרן אמריקאי למכירה והפצה של תכשיר גנרי בארצות הברית החל מהרבעון הראשון של שנת 2003.



החברה מעריכה כי היקף המכירות של המוצר עשוי לעלות על 10 מיליון דולר בשנת 2003 והרווח הגולמי עשוי להסתכם בכ-1.5 עד 3 מיליון דולר בשנת 2003. מדובר החברה נמסר כי מכיוון שעל ההסכם הוטל חיסיון מסחרי מצידו של השותף האמריקאי, מנועה החברה מלנדב פרטים נוספים אודות העסקה מלבד הפרטים שנמסרו.



בחודש האחרון שופעת חברת אגיס דיווחים המעידים על התקדמותה העסקית. בתחילת אוקטובר חתמה החברה על הסכם רכישה עם חברת התרופות הבינלאומית אוונטיס (Aventis), ולפיו החברות הבנות, כימאגיס ו-Chemagis Germany, ירכשו מאוונטיס מפעל לייצור חומרי גלם פעילים הנמצא באזור Wiesbaden בגרמניה, תמורת כ-5 מיליון יורו. העסקה כללה גם את רכישת יתרת המלאי של המפעל כפי שהיתה בתום הרבעון השלישי. כמו כן, במסגרת העסקה יועברו כ-60 עובדים של אוונטיס לחברת כימאגיס גרמניה.



העסקה אינה מתמצית רק ברכישת המפעל. הצדדים הסכימו כי אוונטיס תרכוש ב-10 השנים הקרובות חומרי גלם פעילים מן המפעל, כאשר לגבי 5 השנים הראשונות אף הוסכם על כמויות מינימום שנתיות, כמו גם על מחיר המכירה. לעניין זה מעריכים באגיס כי המכירות הצפויות של המפעל הנרכש לקבוצת אוונטיס וללקוחותיה עתידות להסתכם בכ-15 מיליון יורו בשנה.



אגיס סיימה את הרבעון השני של שנת 2002 עם הכנסות של כ-353 מיליון שקל, עלייה של כ-13% לעומת היקף ההכנסות ברבעון המקביל. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של כ-11.7 מיליון שקל, צמיחה של כ-57% בהשוואה לרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2001.



היום העריך בית ההשקעות לידר דש כי אגיס צפויה לסיים את הרבעון השלישי של השנה עם רווח של 8 מיליון שקל לעומת רווח של 800 אלף שקל ברבעון המקביל. להערכת הכלכלנים בלידר ושות', המכירות בחו"ל ימשיכו להיות מנוע הצמיחה העיקרי כתוצאה מפיחות השקל וכתוצאה מהשקה מוצלחת במיוחד של שני מוצרים: ה-Mometasone Ointment 0.1% שהושק במארס וה-Ammonium lactate Crem 12% שהושק במאי. על פי כלכלני לידר, עד למועד זה החברה רשומה ברישומי ה-FDA כחברה היחידה בעלת האישורים למוצרים אלו. מעמד זה מאפשר לחברה לשמור על שולי רווח גבוהים במוצרים אלו ובכמויות גדולות יחסית.



מניית אגיס נסחרת בשיא של כל הזמנים ובמחיר המשקף לחברה שווי של 1.2 מיליארד שקל. המניה זינקה מתחילת החודש ב-13% ומתחילת השנה הוסיפה לערכה כ-17.4%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully