וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכשרת הישוב ממשיכה לתמוך בחברה הבת: מלון נפטון מפרסם הצעת רכש ל-31% מהאג"ח של מלונות הכשרה

אמיר טייג

20.10.2002 / 18:21

מלון נפטון נמצא בבעלות מלאה של מלונות הכשרת הישוב; ישלם כ-23.8 מיליון שקל עבור האג"ח; אם תושלם ההצעה, יחזיק נפטון ב-46.8% מהאיגרות שבמחזור



קבוצת הכשרת הישוב ממשיכה לתמוך במלונות הכשרת הישוב , אשר מצויה בקשיי נזילות. מלון נפטון, חברה בת בבעלות מלאה של מלונות הכשרת הישוב, מפרסם היום הצעת רכש לכ-25 אלף אג"ח של חברת האם שלו, במחיר של 0.95 שקלים לאג"ח - כ-8.9% מעל מחיר השוק. סך העלות לנפטון תסתכם ב-23.8 מיליון שקל. במידה שתתמלא הצעת הרכש כולה, מלון נפטון ירכוש כ-31.25% מהאג"ח במחזור של מלונות הכשרת הישוב. לפני הצעת הרכש כבר מחזיק מלון נפטון 25.5% מהאג"ח האמורות. מועד הקיבול האחרון להצעת הרכש נקבע ל-3 בנובמבר.



באמצעות רכישת האג"ח על ידי החברה הבת הנמצאת בבעלות מלאה, יכולה למעשה מלונות הכשרת הישוב למחוק את התחייבות זו. אם תתמלא הצעת הרכש, תהיה חייבת מלונות הכשרה לשלם בסוף נובמבר רק כ-12 מיליון שקל לבעלי האג"ח מקרב הציבור, מאחר שנפטון תוכל למחול לחברת האם על התחייבותה. כמו כן, מלונות נפטון צפויה לרשם רווח הון בגין רכישת האג"ח של 6.5 מיליון שקל.



ב-29 בנובמבר צפויה לשלם מלונות הכשרת הישוב לבעלי האג"ח כ-26.2 מיליון שקל בגין קופון לשנת 2002. מאחר שלא היו ברשותה את המזומנים הדרושים לשם ביצוע התשלום, החברה האם, הכשרת הישוב, העבירה למלונות הכשרה הלוואת בעלים כאג"ח של החברה האם על סך כ-40 מיליון שקל ע"נ. לפני כשבועיים גייסה מלונות הכשרה כ-32.7 מיליון שקל ממכירת 89% מהאג"ח שהוקצה לה לכלל חיתום.



בתחילת יולי השנה הודיעה חברת דירוג האשראי מעלות על הורדת דירוג איגרות החוב של חברת מלונות הכשרת הישוב מדירוג BBB לדירוג BB-. במעלות ציינו כי הורדת הדירוג להתחייבויות החברה נובעת מהמשך ההרעה בענף המלונאות - מצב אשר משפיע על המשך ההידרדרות במצבה הפיננסי של החברה. העסקה היום מעניקה למלונות אפשרות גיוס כסף נוסף על מנת לעמוד בהחזר האג"ח שלה, בערבות של החברה האם.



במהלך 5 שנים האחרונות רשמה מלונות הכשרת הישוב הפסד נקי, אשר הגיע לשיאו בשנת 2001, בה נרשם הפסד של כ-25.7 מיליון שקל, כאשר ברבעון החולף הפסידה מלונות הכשרה עוד כ-7.8 מיליון שקל. תפוסת בתי המלון של החברה עמדה בשנה החולפת על שיעור של כ-43% - מעט פחות משיעור התפוסה הארצי שעמד על כ-45%. המצב הקשה ביותר היה במלון המעיין בנצרת, שם נרשם בשנה החולפת שיעור תפוסה של 4% בלבד - צניחה מהותית לעומת שיעור תפוסה של כ-40% בשנת 2000.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully