וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדחוס יום עבודה שלם לתוך שני קליקים וסמס אחד

19.6.2016 / 8:25

המהפכה הדיגיטלית סביבנו ולא צריך לפחד ממנה, כי היא המפתח להצלחה. בעל עסק קטן יכול לחסוך זמן וכסף, ולהגדיל את מאגר הלקוחות והתפוקה, אם רק ישתמש בכלים טכנולוגיים מוכרים מחיי היומיום לצורך שיווק, פרסום, ניהול שוטף וייעול התחום הפיננסי

עבודה מהבית. ShutterStock
המעבר למחשוב ענן מסייע משמעותית לבעלי עסקים קטנים לייעל את העבודה/ShutterStock

בעסקים קטנים, בעל העסק עושה לעתים קרובות כמעט הכול. הוא מנהל את המכירות ואת הקשר עם הספקים, משווק את המוצר או השירות בעצמו, ומעורב בכל פרט של הניהול הפיננסי, כולל ההתנהלות היומיומית מול הבנק. זה לא קל, וגוזל ממנו זמן רב ויקר.

אלא שהעידן הטכנולוגי החדש מביא איתו בשורה לאותו בעל עסק טרוד: המהפכה הדיגיטלית יצרה בעשור האחרון עולם של הזדמנויות חדשות עבור עסקים קטנים, ובכל התחומים – בניהול השוטף של העסק, בשיווק ובפרסום וגם בתחום הבנקאות.

התוצאות כבר ניכרות בשטח. בהתנהלות השוטפת, אנו רואים יותר ויותר עסקים קטנים שנעזרים בתוכנות לניהול העסק. לתחום זה חדרו לאחרונה – מעבר לתוכנות המוכרות להפקת חשבוניות וניהול לקוחות – גם מערכות חדשות לניהול וסליקת תשלומים, שמאפשרות לכל בעל עסק, כולל עסק של אדם אחד, להתנהל ביעילות מרבית. כיום, גם הסמארטפון הפרטי יכול להיות מסוף לסליקת כרטיסי אשראי.

גם תחום התשתיות הטכנולוגיות מסייע. במקום לרכוש שרת ולפרוס רשת מחשבים ארגונית, המעבר למחשוב ענן מסייע משמעותית לבעלי עסקים קטנים לייעל את העבודה, ולנהל את העסק מכל מקום, בעלויות נמוכות יותר.

תחום השיווק והפרסום לעסקים קטנים קפץ מדרגה, ומאפשר לבצע מהלכים שבעבר היו שמורים בעיקר לעסקים גדולים. עלות ההקמה של אתר האינטרנט, שהיה ונותר חלון ראווה חשוב לכל עסק, נמצאת בירידה בשנים האחרונות, וכיום כל עסק יכול להקים אתר תדמיתי מרשים בעלות של אלפי שקלים בלבד.

קנייה בסמארטפון. ShutterStock
כל עסק קטן יכול להקים כיום חנות וירטואלית/ShutterStock

ישנם גם כלים פרסומיים באינטרנט המאפשרים נוכחות יפה לעסקים קטנים, וזאת בעלויות כספיות סבירות. מפרסום בגוגל, דרך קמפיין פייסבוק ויוטיוב ועד קידום באמצעות אאוטבריין וטאבולה – עסקים קטנים יכולים לבנות קהילת לקוחות, שתשתף תכנים מעניינים ותעביר המלצות.

בנוסף, בעלות יחסית לא גבוהה, עסק קטן יכול להקים כיום חנות וירטואלית, כדי למכור ברשת מוצרים או שירותים ללקוחות שלו. הקרבה הפיזית ללקוחות כבר אינה מהווה מפתח להתפתחות של עסקים קטנים. ההפך. הנגישות ברשת מאפשרת להרחיב את העסק לקהלים רחוקים.

אפליקציות מיוחדות לעסקים

בתחום הבנקאי, ניתן לבצע מגוון רחב של פעולות בנקאיות בשירותי האינטרנט לעסקים, כולל פעולות עובר ושב, העברות ותשלומים, כרטיסי אשראי, פיקדונות וחסכונות, שוק ההון, מט"ח וסחר חוץ, אשראי ועוד. גם העברות למוטבים ממשלתיים, כמו רשות המסים, מע"מ וביטוח לאומי, ניתן וכדאי לבצע בקלות באמצעות האינטרנט.

זה חוסך זמן, ועלות הפעולות נמוכה משמעותית מפעולות שמתבצעות מול בנקאים בסניף.

בנוסף, קיימות אפליקציות מיוחדות לעסקים בסמארטפונים ובטאבלטים, המאפשרות צפייה במידע על הנעשה בחשבון העסקי, אישור בזמן אמת של עסקאות הממתינות לחתימה, פיקדונות, מסחר בשוק ההון ועוד. אפשר גם להתעדכן על המתרחש בחשבון, בזמן אמת, באמצעות שירותי התראות ב-SMS.

שימוש מושכל בכלים שהוזכרו כאן מאפשר לבעלי עסקים קטנים לפנות זמן ניהולי יקר להגדלת פעילות העסק, כולל תכנון לטווח ארוך יותר וחיפוש הזדמנויות עסקיות חדשות.

הכותבת היא מנהלת אגף בנקאות ישירה בבנק הפועלים

מירב ספקטורובסקי-ששון בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully