וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרופון מתבצרת: לא תאפשר ל-100 הזוכים חופשה ב-10 שקלים

מיכל רז-חיימוביץ'

15.6.2016 / 15:21

הזוכים בקופון התאגדו ושלחו לגרופון מכתב מעו"ד: כבדו את העסקה - או פצו בכ-3,400 שקל כל זוכה. גרופון מתעקשת: "צוין במפורש כי מדובר ב-10 שוברים בלבד"

האי סנטוריני יוון. ShutterStock
סנטוריני/ShutterStock

זוכי החופשה ב-10 שקלים מגרופון לא מוותרים ודורשים לקבל את החופשה שרכשו - ומנגד גרופון לא מתרצה ומתבצרת בעמדתה כי רק 10 זוכים יוכלו לממש את הקופון.

השבוע שיגרה קבוצת רוכשים הנמנים עם 120 הצרכנים שמחזיקים בידיהם שובר עסקה לחופשה ב-10 שקלים, אותו שיווקה גרופון בתחילת החודש, מכתב החתום על-ידי עורך דין לחברה, ובו הם מפרטים מדוע הם זכאים לקבל את החופשה האמורה, בהתאם לעסקה שלטענתם ביצעו ובהתאם לאישור ששוגר אליהם לאחר מכם.

ראשית מציין עו"ד אפרים מנדלמן, המייצג את הקבוצה, כי 120 הלקוחות שהצליחו להזמין את העסקה, לא רק שחויבו בסכום של 10 שקלים דרך חשבון הפייפאל שלהם, אלא גם קיבלו אישור על כך. במכתב הוא מגולל את השתלשלות המקרה כפי שפורסם, כשהוא מדגיש כי ההסתייגות שעליה מסתמכת גרופון, לפיה העסקה תאושר לאחר 72 שעות - לא היה ידועה מראש לזוכים, ועל כן מדובר לטענתו בהפרה של חוק הגנת הצרכן.

"מדובר בסעיף תמוה מיסודו, שכן הזכות לבטל עסקה לאחר רכישה שמורה ללקוח ולא לבית העסק", לדבריו. עוד הוא מציין כי היה על גרופון לחסום את המכירה ברגע שנגמרה המכסה. "היאחזות בסעיף ההסתייגות על-מנת שלא לכבד את העסקה שבוצעה היא חסרת תום-לב, בוטה ואינה רלוונטית".

לסיום הוא דורש מהחברה לאפשר ללקוחות לממש את הקופון שבידיהם, או לחילופין לזכות כל אחד מהם בסכום של 3,381 שקל - שווי העסקה לפי הפרסום של גרופון - בטרם ינקטו הליך משפטי.

מוקדם יותר השבוע שיגרה המועצה לצרכנות מכתב לגרופון, בו היא מציינת כי אם הנטען בתלונות ששיגרו הצרכנים גם אל המועצה בעניין זה נכון – הרי שעולה חשש להטעיה בשל אי-פרסום בולט של הסייגים לעסקה עוד בשלב הפרסום ולא רק לאחר ביצוע העסקה, ובשל אי-הסרת העסקה בשלב שבו אזל המלאי.

המועצה מדגישה כי אם יתברר שהחברה לא פעלה כשורה, עליה לכבד את ההסכם. "בנסיבות אלה רשאים הצרכנים לסרב לקבל את הפיצוי שניתן ולתבוע פיצוי הולם בגין הנזק שנגרם להם, ואף לדרוש כי החופשה תסופק לו במחיר שהובטח. לעניין זה, אם המידע לפיו פורסמה רשימה של 10 'זוכים' נוספים נכון, נדמה כי חברתכם מודעת היטב לחובתה לספק את התמורה עבורה שלמו הצרכנים בהתאם לחוזה שנכרת. לאור היקף התלונות נודה על התייחסותכם בהקדם, על-מנת שהמועצה לצרכנות תשקול אופן המשך טיפולה בעניין זה".

מגרופון נמסר בתגובה: "לרגל חגיגות השובר ה-10 מיליון בגרופון, הוצעו לגולשי האתר עשרות אלפי שוברים אטרקטיביים במחיר של 10 שקלים. במסגרת החגיגות הוצעו בכל יום גם שוברים לחופשות ביוון, תוך שצוין בפרסום כי מדובר במלאי מוגבל של 10 שוברים בלבד. בנוסף, בתנאי העסקה שהופיעו באופן ברור ומפורש בעת הרכישה, צוין כי קבלת השובר ואישור הרכישה אינם מהווים אישור רכישה סופי - אלא בחלוף 72 שעות מקבלתם, וככל שלא התקבלה הודעה אחרת מטעם גרופון. הנושא כולו נמצא בטיפול מול המועצה הישראלית לצרכנות".

ובמילים אחרות, נדמה שהסיפור הזה תם ולא נשלם. "גלובס" יעקוב ויעדכן.

  • עוד באותו נושא:
  • גרופון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully