וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על ההגבלים אישרה מכירת סונול לדודי ויסמן

19.6.2016 / 9:12

עזריאלי דיווחה לבורסה כי בעקבות האישור הצדדים פועלים להשלמת העסקה. ויסמן: "סונול היא אחת מחברות האנרגיה הוותיקות והטובות במשק - הזדמנות עסקית ייחודית"

תחנת דלק סונול נתניה, ינואר 2013. שלומי גבאי
חצי מיליארד שקל. תחנת סונול/שלומי גבאי

אור ירוק למכירת רשת הדלק סונול. קבוצת עזריאלי הודיעה היום (א') לבורסה כי קיבלה את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים מיכל הלפרין למכירת סונול לדודי ויסמן בכחצי מיליארד שקל. בעקבות האישור הצדדים פועלים להשלמת העסקה.

סונול היתה על המדף יותר מ-3 שנים, והמו"מ בין עזריאלי לויסמן נמשך כחצי שנה. העסקה תתבצע באמצעות השותפות Israel Oil & Gas fund LP של ויסמן.

סך התמורה בעסקה תעמוד על 364 מיליון שקל, אך רק 188 מיליון שקל מתוכם ישולמו "מכיסו" של ויסמן במועד השלמת העסקה. יתרת התמורה תשולם במספר אופנים: 98 מיליון שקל באמצעות הלוואת מוכר שתעמיד עזריאלי לויסמן, שתהיה מובטחת בשיעבוד מלא על מניות סונול, תישא ריבית שנתית של 1% מעל ריבית הפריים ותשולם על בסיס רבעוני; 53 מיליון שקל באמצעות דיבידנדים שתחלק סונול; 21 מיליון שקל תוך שנה וחצי ממועד השלמת העסקה; ו-5 מיליון שקל ישולמו כנגד "פירעון חובות מסויימים של חייבים של סונול". את הרכישה יבצע ויסמן באמצעות השותפות המוגבלת Israel Oil & Gas Fund, שהשותף הכללי בה נמצאת בשליטתו.

בחודש אפריל ויסמן התייחס לעסקה ואמר כי "סונול היא אחת מחברות האנרגיה הוותיקות והטובות במשק ומהווה הזדמנות עסקית ייחודית".

עזריאלי מחזיקה בסונול באמצעות חברת גרנית הכרמל, שמחזיקה עבורה גם בחברת סופרגז. מניות גרנית הכרמל נמחקו מהבורסה באוקטובר 2012, ומאז פועלת קבוצת עזריאלי למכירת החזקותיה, מאחר שהן אינן חלק מליבת פעילותה בתחום הנדל"ן המניב.

ב-2014 חתמה עזריאלי על הסכם למכירת סונול לידי קבוצת הליסינג שלמה תמורת 450 מיליון שקל, אולם עסקה זו בוטלה טרם השלמתה בעקבות מותו הפתאומי של בעל השליטה בקבוצה הרוכשת, שלמה שמלצר ז"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully