וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים זה לא קייטנה: הכלל שכל הורה חייב לשנן בעונת הקיץ

21.6.2016 / 8:21

הרצון לשמר את הילד בסביבתו הטבעית ולמצוא עבורו מסגרת ראויה בחופש הגדול, מבלי לאבד את המצפון הוא, כך מסתבר, יצא כבר מזמן מגבולות ההיגיון. לפני שבוחרים את הקייטנה המושלמת, הנה כמה דברים שחשוב לזכור

אייטם גנים באוגוסט. מערכת וואלה!
ילדים בקייטנת ספורט. דור שלם של קייטנות שלא ידע את חוף הים/מערכת וואלה!

הרבה מים זרמו בבריכת הגלים מאז ימי קייטנות חוף הים-שוקו-והלחמנייה. הבייבי-סיטר האולטימטיבי לימי הקיץ המהבילים השתנה לבלי היכר והפך בשנים האחרונות לסמל סטטוס לכל דבר ועניין.

המטרה היא לא רק להעביר את הזמן עד לסיום יום העבודה של ההורים אלא לתווך לילדים מציאות חווייתית שתותיר בהם חותם עמוק לפחות עד הקיץ הבא.

זה אומר דור שלם של קייטנות שלא ידע את חוף הים ומרב זמנו ומרצו מוקדשים למימוש עצמי במנעד תחומים בלתי נגמר. היריעה קצרה מלהכיל: קייטנת רכיבה על סוסים, קייטנת סנפלינג, קייטנת מדע, קייטנת ספורט אתגרי, קייטנת שירה וזמר, קייטנת סושי, קייטנת שפות בחו"ל, קייטנת בישול, קייטנת אופנה ואפילו קייטנה ייעודית לילדים חולי סוכרת.

והמחירים? מזנקים בהתאם. לא שלהורים נותרו הרבה ברירות. הרצון לשמר את הילד בסביבתו הטבעית ולמצוא עבורו מסגרת ראויה בחופש הגדול, מבלי לאבד את המצפון הוא, כך מסתבר, יצא כבר מזמן מגבולות ההיגיון. ואולם, אם יש להורים עקרון מוביל בבחירת הקייטנה הוא נמצא ללא ספק בנושא גבול האחריות של המפעילים, או ליתר דיוק: הכיסוי הביטוחי.

חפשו את לחצן המצוקה

כבר עתה חשוב לציין שלרכזים ולמפעילי הקייטנות השונות, ישנה אחריות גדולה על הילדים המשתתפים בה. למען האמת, קשה למצוא היום קייטנה סדורה שלא מחזיקה בפוליסת ביטוח המבטיחה כיסוי מלא במצב של פגיעות בילדים כתוצאה מרשלנות או תאונות אישיות. הביטוח דואג לפיצוי לכל מי שנפצע במהלך תאונה שארעה בקייטנה ללא כל צורך להוכיח רשלנות.

שהותם של הילדים בתוך הקייטנה, בין אם מדובר בגן, מתנ"ס או כל מבנה אחר מחייבת אף תשומת לב. הכיסוי הביטוחי בו מחזיק מפעיל הקייטנה חייב לכלול את הציוד והריהוט המשמש את הילדים במהלך שעות הפעילות. ציוד או ריהוט לא תקני עלול להוביל לפגיעות ונזקי גוף שאיש לא מעוניין בהם. כמו כן, מומלץ לוודא את הימצאותו של לחצן מצוקה בקייטנה וגישה ישירה לרשויות החירום וההצלה במקרה הצורך.

ילד אופה. ShutterStock
לא מעט הורים סבורים בטעות שנכון להסתפק בביטוח תאונות אישיות"/ShutterStock

לצד זאת, נדרש מפעיל הקייטנה להחזיק גם בכיסוי ביטוחי מטעם משרד החינוך של תלמידים, שלמעשה מכסה אותם בכל שנותיהם במערכת החינוך, גם בימי החופש הגדול.

בנוסף, חשוב לדאוג גם לביטוח לצוות ההדרכה, בעיקר אם הקייטנה כוללת פעילות כמו רחצה בבריכה או בים, רכיבה על סוסים או כל פעילות אתגרית אחרת. באותה הזדמנות כדאי לדרוש מהמפעיל ביטוח אחריות מקצועית, בגבול אחריות גבוה ככל האפשר.

שימו לב: ילדים מחוץ לקייטנה

כמו כן, מומלץ לשים לב למרחק של הקייטנה ממרכזי הערים ולזמן הנסיעה אליה, במידת הצורך, ולכלול אותו בכיסוי הביטוחי. ילד שנפגע כי מעד בעת עליה או ירידה מרכב ההסעה הנו באחריות מלאה של מפעיל הקייטנה.

לדברי אשר לוי, סוכן ביטוח שמתמחה במכירת פוליסות למפעילי קייטנות, "לא מעט הורים סבורים בטעות שנכון להסתפק בביטוח תאונות אישיות אותו מחיל משרד החינוך על מפעילי הקייטנות, אלא שביטוח זה אינו מכסה למעשה נזקים בגין רשלנות וסכומי הכיסוי שלו לא גבוהים. "בזמן השהות בקייטנה, ילדים חשופים לסיכונים במידה גבוהה יותר מאשר שהותם במסגרות החינוכיות וחובה לתת על כך את הדעת באמצעות מענה ביטוחי".

"כל קייטנה חייבת להיות בעלת רישיון מטעם משרד החינוך והרשות המקומית", מוסיף לוי. "מבחינת חברת ביטוח, קייטנה מעל 10 ילדים, ללא רישיון כזה – לא תבוטח. כשהורה בודק אם הקייטנה מבוטחת, הוא צריך לשים לב שהביטוח חל על כל הפעילויות שהקייטנה עושה: מתנפחים, בריכה, סופרלנד, טיולים – כל פעילות חייבת להיות מכוסה.

לדבריו, "המשמעות של קייטנה שלא מכוסה ביטוחית, או שמכוסה חלקית בלבד היא שבמקרה של הגשת תביעה ייתכן ומפעיל הקייטנה לא יוכל לעמוד בפיצוי עבור הנזקים שנגרמו לתובעים. תשלום הביטוח אגב, הנו 50 שקל לילד, והוא מגולם במחיר הכולל של הקייטנה".

אילוסטרציה. ShutterStock
ילדים קופצים לבריכה. תאונות קורות כמובן בכל זמן או מקום/ShutterStock

כמו כן, כדאי לדעת שאחד האישורים שמפעילי קייטנה מתבקשים להציג בבקשת הרישיון הוא 'טופס אישור בטיחות לקייטנה', והוא מעיד כי שטח הקייטנה והמבנה בו מתקיימת הקייטנה, נבדקו ונמצאו תקינים מבחינה בטיחותית על ידי מנהל בטיחות מוסדות החינוך ולהימצאותו של רכז בטיחות, בריאות ותברואה שמרכז את פעילות הבטיחות בקייטנה.

אבל פגיעות או תאונות קורות כמובן בכל זמן או מקום, ולפיכך יש לשים לב גם כאשר הילדים נמצאים מחוץ לשטח הקייטנה. זה אומר בעת ההסעה, בזמן הפעילות עצמה, בזמני הארוחות, בביטחון האישי ואפילו בחשיפה לשמש.

אל אשר לוי מצטרף גם אריאל מונין, יו"ר הוועדה לביטוח כללי בלשכת סוכני הביטוח. "בין אם מדובר בקייטנה מסודרת, קייטנה שכונתית או קייטנת הורים – צריך להיות ביטוח לקייטנה ועל ההורים לוודא שאכן הילדים מוגנים ומכוסים בפוליסה מתאימה. העלות של ביטוח קייטנה אינה גבוהה ומסתכמת בכמה מאות שקלים לכל הילדים".

וואלה! NEWS בשיתוף לשכת סוכני הביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully