וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות תכנס אסיפה של עובדי בנק ישראל במחאה על שלילת מענק ההתייעלות

חיים ביאור

21.10.2002 / 8:18

הממונה על השכר, יובל רכלבסקי: מענק ההתייעלות, בסכום של כ-5,000 שקל, שולם לעובדי בנק ישראל בניגוד לחוק



חטיבת עובדי הבנקים בהסתדרות מתכוונת לזמן השבוע אסיפה בהשתתפות 800 עובדי בנק ישראל, כדי למחות על כוונת הממונה על השכר במשרד האוצר, יובל רכלבסקי, להפחית כ-5,000 שקל משכרם של עובדי הבנק, המוגדרים כ"מענק התייעלות".



מזכיר חטיבת עובדי הבנקים, ציון שמע, כתב בימים אלה לרכלבסקי שהמהלך המתוכנן אינו מקובל על ההסתדרות. "לא נסכים לשינוי או פגיעה בשכרם של עובדי בנק ישראל בטרם ימוצה הדיון בינינו בנושא", נאמר במכתב.



"לא ייתכן כי שכרם של העובדים, המשולם להם במשך שנים רבות בהתאם להסכמים חתומים, ייפגע - בייחוד כשמדובר בפגיעה כה גדולה בשכר ובהתראה כה קצרה. פגיעה זו אינה מוסרית, אינה תקינה ומנוגדת לכל דין".



עוד נטען בפנייתו של שמע: "בהתאם לחוק יסודות התקציב, הממונה על השכר אינו רשאי להפחית משכר עובדי בנק ישראל כל עוד לא הוצגו בפניו הטיעונים והמידע מצד נציגות העובדים".



שמע מזהיר במכתבו שחטיבת עובדי הבנקים שוקלת "צעדים ארגוניים ומשפטיים", אם הממונה על השכר לא יכבד את זכותה של נציגות העובדים להגיב על החלטתו.



בתגובה שיגר אתמול רכלבסקי מכתב לשמע ובו נאמר כי מענק ההתייעלות שולם לעובדי בנק ישראל בניגוד לחוק, "ולא כנטען במכתבך כאילו מדובר במענק ששולם כדין". רכלבסקי הוסיף כי הורה להנהלת הבנק להימנע מלשלם את התשלום הרביעי של המענק ל-2002, המיועד לתשלום ב-1 בנובמבר הקרוב. העתק המכתב נשלח ליו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully