וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אתם צריכים לחשוב טוב לפני שאתם מבטחים את המשכנתא?

23.6.2016 / 8:04

אחת הדרכים של הבנקים להבטיח את המשך החזר ההלוואה היא ביטוח משכנתא, שמורכב מביטוח מבנה וביטוח חיים. מה חשוב לדעת לפני שבוחרים ביטוח משכנתא?

אתר רשמי

היקף נטילת המשכנתאות בישראל נחשב לחסר תקדים לעומת מדינות אחרות בעולם. בשנת 2015 לבדה הסתכם היקף המשכנתאות ב-56 מיליארד שקלים, כאשר סכום ההלוואה הממוצעת עמד על 603 שקלים. מיותר לציין כי סכום זה עולה מדי שנה וזה עוד לפני שמצוקת הדיור קרובה לפתרון.

קהל היעד העיקרי של הבנקים הם משפחות צעירות בשנות ה-30 וה-40 לחייהם, שנמצאים בשיא הפריון התעסוקתי אבל נמצאים בקבוצת סיכון נוכח מצבו של המשק וההאטה הכלכלית שמגיעה אחת לכמה שנים.

אחת הדרכים של הבנקים להבטיח את המשך החזר ההלוואה היא ביטוח משכנתא, שמורכב מביטוח מבנה וביטוח חיים. מדובר ברכיב הכרחי שנועד להבטיח שהבנקים יקבלו את כספם חזרה במקרה של מוות של הלווה או במקרה של נזק משמעותי לנכס כמו שריפה, רעידת אדמה וכו'.

ואולם, ככל שמדובר בביטוח חובה, הפרמיה המשולמת משתנה בין אדם לאדם ואין זה משנה מה גובה ההלוואה שנטל על עצמו. ברוב המקרים מדובר בסכום התחלתי נמוך של כמה עשרות שקלים בחודש שעולה בהדרגה לכמה מאות ואז שוב יורד במשך הזמן, ככל שפוחת הסיכון להחזר ההלוואה.

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים ביטוח משכנתא ואיך לא לעשות טעויות מול חברת הביטוח?

אריאל מונין בשיתוף לשכת סוכני הביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully