וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המדדים עברו לירידות בעקבות הפיגוע

אמיר טייג

21.10.2002 / 17:16

מגמה שלילית במניות הבנקים; אגיס הוסיפה 2%; העליות במכתשים אגן - על רקע רכישות של מוסדיים והקדמת פרסום הדו"חות

בתום יום מסחר תנודתי, במהלכו עקבו המדדים בבורסה התל אביבית אחר הנעשה בבורסות העולם, נסגרו המדדים בירידות שערים קלות. כרבע שעה לפני תום המסחר אירע פיגוע בצומת כרכור, והמדדים עברו לירידות. הסמיכות בין הפיגוע ובין סיום המסחר מנעה ירידות חדות יותר. מדד המעו"ף רשם בתום יום המסחר ירידה של 0.3% לרמה של 340.3, מדד תל אביב 100 ירד ב-0.23% לרמה של 330.2 נקודות והתל-טק נסחר בירידה של 0.71%. מחזור המסחר הסתכם בכ-115 מיליון שקל - מחזור דל יחסית.

במהלך מרבית היום נסחרו המדדים בעליות קלות. שני גורמים תמכו במסחר: הדולר, שהמשיך להיחלש מול השקל, ונושא הערבויות של ממשלת ארה"ב, הקורם עור וגידים ביומיים האחרונים.

מניית מכתשים אגן רשמה במהלך כל שעות המסחר עליות חדות שבשיאן הגיעו ל-6%. יש לציין כי גם אתמול ריכזה המניה פעילות ערה. על פי פרסומים הבוקר, החברה עומדת להקדים את פרסום דו"חותיה לרבעון השלישי. פרסום זה עורר הערכות כי החברה עומדת להציג שיפור ניכר בתוצאותיה, למרות השפעות משבר המטבע בברזיל. להערכת פעילים, גורם מוסדי גדול החליט היום להגדיל את אחזקותיו בחברה לקראת פרסום הדו"חות. בתום היום רשמה המניה עלייה של 3.7% במחזור 15.6 מיליון שקל.

מניית כור, הסובלת מירידות שערים חדות בשבוע האחרון, עלתה ב-0.2% במחזור של 8.2 מיליון שקל גבוה יחסית. הערכות הן כי העליות הקלות הן תיקון בלבד לירידות האחרונות.

בקרב שלושת הבנקים הגדולים הסתמנה מגמה שלילית, כאשר בנק הפועלים ירד ב-0.3%, בנק לאומי (לאומי: ת"א) השיל 0.9% ומניית דיסקונט ירדה ב-1.4%. מנגד, מניית המזרחי רשמה עלייה של 0.3%.

מניית אגיס עלתה ב-2% במחזור גבוה של 4.5 מיליון שקל. אגיס מסרה אתמול כי החברה הבת, קליי פארק, חתמה על הסכם עם יצרן אמריקאי למכירה והפצה של תכשיר גנרי בארה"ב החל מהרבעון הראשון של 2003. בחברה מעריכים כי היקף המכירות של המוצר עשוי לעלות על 10 מיליון דולר, והרווח הגולמי צפוי להסתכם בכ-1.5-3 מיליון דולר. לאחר הודעת החברה אתמול הופסק המסחר במניה, והתחדש רק הבוקר.

חברת הביטוח הפניקס, אשר נרכשה לא מכבר על ידי קבוצת שחר-קז, מכרה יצירות אמנות בשווי של 45 מיליון שקל, אשר יירשמו כרווח הון ברבעון הקרוב. לפניקס מלאי של יצירות אמנות בשוי הנע בין 50 ל-70 מיליון דולר, אשר נאספו על ידי הבעלים הקודמים כהשקעה. לאחר העברת השליטה הודיעו בעלי השליטה החדשים כי יפעלו למימוש הנכס. זוהי עסקת המימוש הראשונה עד כה. הפניקס עלתה ב-1.4% במחזור נמוך יחסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully