וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: ירידות במניות הטכנולוגיה בטוקיו בעקבות אזהרת הרווח של היטאצ'י; הניקיי ירד ב-1.2%

יהודה שויצר

21.10.2002 / 9:16

היטאצ'י איבדה 3.7% לאחר שהורידה את תחזית הרווח לשנת הכספים ב-35%; בדרום קוריאה רשמו מניות חברות הסלולר ירידות חדות; מדד הקוספי ירד ב-2.7%



האווירה האופטימית שנשבה מכיוון וול סטריט בסוף השבוע לא פשטה גם לשוקי ההון באסיה, שסיימו את יום המסחר הראשון לשבוע זה בירידות שערים. את הירידות הובילו מניות הטכנולוגיה לאחר שיצרנית המוליכים למחצה היטאצ'י פירסמה אזהרת רווח חמורה לשנת הכספים הנוכחית. בתום יום המסחר ירד מדד הניקיי בטוקיו ב-1.2%; בדרום קוריאה איבד הקוספי 2.7%.



לירידות השערים בבורסת טוקיו תרמה הורדת הדירוג למניות יפאניות על ידי בית ההשקעות SSB. בית ההשקעות הוריד את דירוג מניות יפאן ל"משקל חסר" בתיק המניות שלו. מניות הפיננסים איבדו גובה לנוכח הערכה כי ממשלת יפאן לא עושה די בכדי לסייע לבנקים ביפאן להשתחרר מעומס החובות האבודים.



היטאצ'י, יצרנית השבבים השלישית בגודלה ביפאן, איבדה 3.7% לאחר שהורידה את תחזית הרווח לשנת הכספים שתסתיים במארס 2003 ב-35%. החברה צופה כעת רווח של 1.04 מיליארד דולר על רקע החולשה בביקוש לשבבי הזיכרון.



מתחרותיה של היטאצ'י, NEC וטושיבה, רשמו ירידות על רקע הערכה כי הדו"חות הרבעוניים שיפרסמו השבוע יאכזבו. NEC ירדה ב-4.2% בתום יום המסחר וטושיבה רשמה אף היא ירידה דומה.



במניות הפיננסים בלטו בירידה מניות סומיטומו בנק שאיבד 2.9%; בית ההשקעות נומורה רשם ירידה של 0.7%.



ירידות שערים חדות נרשמו בדרום קוריאה כשאת המגמה השלילית הובילו מניות חברות הסלולר המובילות SK טלקום ו-KT טלקום. SK ירדה ב-3% ו-KT רשמה ירידה של 4.1%. סמסונג אלקטרוניקס סיימה את המסחר בירידה של 0.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully