וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפניקס תרשום רווח הון של 45 מיליון שקל ממכירת 9 יצירות אמנות באמצעות סותביס ניו יורק

אמיר טייג

21.10.2002 / 9:51

סותביס יבטיח לפניקס רווח מינימלי; שחר וקז שוקלים לחלק את הרווח הצפוי ממכירת יצירות האמנות כדיוודנד במזומן; הערכה: שווי האוסף בין 50 ל-70 מיליון דולר



חברת הביטוח הפניקס צפויה לרשום רווח הון של 45 מיליון שקל ברבעון הנוכחי לאחר שתשלים מכירה של תשע יצירות אמנות ממלאי יצירות האמנות שברשותה. החברה העבירה את תשע היצירות לידי בית המכירות הפומביות סותביס, הצפוי להעמידן למכירה בשלוחתו בניו יורק. דובר החברה אישר את הידיעה.



בית המכירות התחייב למכור את היצירות במחיר אשר יבטיח לפניקס רווח מינימלי של 45 מיליון שקל. אם יושג מחיר גבוה יותר, ההפרש יתחלק בין סותביס והפניקס על פי נוסחה לחלוקת רווחים. בעלי הפניקס הטריים, יעקב שחר וישראל קז, שוקלים לחלק את הרווח הצפוי ממכירת יצירות האמנות כדיוודנד במזומן, ולהתחיל להקטין את ההלוואה אשר לקחו על מנת לרכוש את הפניקס.



אוסף האמנות של הפניקס, שנרכש על ידי חברת הפניקס בזמן שהיתה בבעלות יוסי חכמי, זכה למספר הערכות שווי שנעו בין 50 ל-70 מיליון דולר. ערכו בספרי החברה הוא כ-45 מיליון דולר, ולפיכך טמון באוסף רווח הון פוטנציאלי של בין 5 ל-25 מיליון דולר. אוסף האמנות של הפניקס הוא בן מאות או אלפי פריטים, וידוע כאחד מאוספי האמנות הישראלית המקיפים והחשובים ביותר בעולם בידיים פרטיות, והאוסף הפרטי הגדול ביותר בישראל.



לאחר עסקת מכירת השליטה בחברה תמורת 314 מיליון דולר לפני מספר חודשים, מקורבים לחברה העריכו כי בתחילה יימכרו התמונות הלא ישראליות באוסף, אותן יהיה קל יותר למכור. רק בשלב מאוחר יותר יימכרו גם התמונות של הציירים הישראלים. הערכות הן כי חכמי, בעליה הקודמים של הפניקס, אשר עומד מאחורי האוסף, צפוי להיות מועמד מוביל לרכישת האוסף.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully