וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר פנתה לנוקיה, אריקסון ו-NEC לקבלת הצעות מחיר לציוד תשתית דור 3

ערן גבאי

21.10.2002 / 11:36

לפרטנר הסכם לרכישת ופיתוח יישומי דור 3 עם 10 חברות בקבוצת האצ'יסון, שיוזיל משמעותית השקעתה בהקמת הרשת

פרטנר פירסמה הזמנה לקבלת הצעות מחיר לציוד תשתית דור 3 משלוש ספקיות - נוקיה, אריקסון ו-NEC היפאנית, כך נודע ל-TheMarker.

החברה פנתה בימים האחרונים לשלוש הספקיות וביקשה מהן להציע הצעות מחיר והצעות טכנולוגיות עד סוף השנה. בפרטנר מאמינים שניתן יהיה להשלים את מכרז דור 3 בחברה במהלך המחצית הראושנה של 2003.

סלקום הודיעה אף היא בשבוע שעבר על ביצוע מכרז להקמת רשת דור 3 בחברה והיא פנתה לקבלת הצעות מנוקיה, אריקסון ונורטל. אתמול הודיעה סלקום שהיא תשיק שירותי דור 3 בטכנולוגיית UMTS באופן מסחרי במחצית השנייה של שנת 2004.

פרטנר עשויה להינות מיתרון על פני מתחרותיה בכל הקשור להיערכות החברה להקמת תשתית דור 3 ולהיערכות לפיתוח תכנים ואפליקציות ייחודיים כתוצאה מההסכם לשיתוף פעולה עליו חתמה פרטנר באחרונה עם החברה האם שלה, האצ'יסון.

ההסכם של פרטנר עם האצ'יסון, המחזיקה בכ-42.7% ממניות פרטנר, בתחום הוצאות הרכש והפיתוח של טכנולוגיה ויישומים צפוי להוזיל משמעותית את ההשקעה של פרטנר בכניסה לדור 3 בהשוואה לזו של מתחרותיה - סלקום ופלאפון.

פרטנר תוכל לבצע רכש ופיתוח משותף של פלטפורמות ופתרונות תוכנה, חומרה, תוכן ושירותים נוספים. בנוסף היא תוכל ליהנות משיתוף פעולה עם כ-10 חברות נוספות בעולם הנמנות עם קבוצת האצ'יסון, בשיווק וקידום מכירות.

האצ'יסון צפויה להשיק מסחרית עוד השנה את שירותי הדור השלישי באנגליה ואיטליה, וזאת בשעה שמפעילות סלולר מתחרות דוגמת טלפוניקה וסונרה מוחקות או מצמצמות את ההשקעות בתשתיות הדור השלישי.

על פי ההערכות, האצ'יסון צפויה לקבוע תעריפים מוזלים וקבועים לשירותי הקול של הדור השלישי בבריטניה. האצ'יסון תשיק את שירותי דור 3 ב-2003 גם באוסטרליה, שוודיה והונג קונג. בהאצ'יסון טרם גובשה מדיניות באשר לאפשרות להוזיל את מחירי מכשירי הטלפון הסלולריים לרשת לדור השלישי.

למעשה, הן סלקום והן פרטנר מתחילות בימים אלה את ההיערכות שלהן לקראת כניסתן בנפרד לדור 3 בסלולר, על אף שהמהלך להשגת אישור לשיתוף פעולה בהקמת רשת דור 3 בין שלוש החברות - סלקום, פרטנר ופלאפון - נמשך.

חברות הסלולר, באמצעות עו"ד אלי זוהר, יגישו בחודש הבא לממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, את הבקשה והנימוקים שלהן לשיתוף פעולה בהקמת אתרי הסלולר ולאיחוד בין אתרי החברות בפרישת הדור השלישי. בקשה שתכיל ניתוח משפטי, כלכלי ורגולטורי מקיף שערכו החברות בעזרת חברות המחקר והייעוץ ווגה ואנליסיס.

משרד התקשורת, שגיבש באחרונה נייר עמדה בנושא, תומך עקרונית בדרישת החברות שעשויה להקל על תעשיית הסלולר הישראלית בכניסתה להשקעה בפרישת רשת דור 3, לקדם את השירותים ולהוזיל את מחירי השירות העתידי עבור הלקוח.

ההערכות הן שסלקום ופרטנר ירצו בהקדמת הכניסה לדור השלישי של הסלולר, בעוד פלאפון, הפועלת בטכנולוגיית ה-CDMA המאפשרת קצבי עבודה מהירים יותר, עשויה לבקש לעכב ככל האפשר את המעבר לרשת המשותפת של הדור השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully