וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

31% מהתעשיינים צופים ירידה במספר המועסקים ברבעון הרביעי של השנה

עינב בן יהודה

21.10.2002 / 11:41

מסקר התאחדות התעשיינים עולה כי ברבעון השלישי דיווחו 32% מהמעסיקים על הקטנת מצבת כוח האדם, לעומת 13% שדיווחו על הגדלה



מסקר ציפיות לרבעון הרביעי של השנה שנערך על ידי התאחדות התעשיינים עולה כי ברבעון הרביעי של השנה צפויה להמשיך הירידה בהיקף המכירות לשוק המקומי, וכן צפויים פיטורי עובדים נוספים ונסיגה בתפוקת התעשייה.



מהסקר, שנערך במחצית השנייה של ספטמבר ובתחילת אוקטובר והקיף כ-190 מפעלי תעשייה, עולה כי 31% מהתעשיינים צופים כי יצמצמו מספר המועסקים על ידם ברבעון האחרון של השנה, לעומת 9% שצופים הגדלת מספר המועסקים. ברבעון השלישי של השנה דיווחו 32% על קיטון במספר המועסקים על ידם, ו-13% דיווחו על קליטת עובדים. צמצום בולט במספר המועסקים נרשם בענף הכרייה ומוצרי הבנייה.



ברבעון השני של השנה דיווחו 28% מהמעסיקים על צימצום מספר המועסקים, ו-15% דיווחו על גידול.



רימון בן שאול, יו"ר ועדת הכלכלה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל קונרס טכנולוגיות, מסר כי
34% מהמפעלים הרחיבו תפוקתם ברבעון השלישי ושיעור דומה של מפעלים צמצמו תפוקתם, זאת בהשוואה ל-38% שדיווחו על גידול בתפוקה ברבעון השני של השנה ו-32% שדיווחו על הקטנת התפוקה. לרבעון האחרון של השנה צופים 33% ממשתתפי הסקר ירידה בתפוקה, מהם 10% ירידה ניכרת, ו-31% צופים גידול.



עוד עולה מהסקר כי 39% ממשתתפי הסקר צופים ירידה בהקף המכירות לשוק המקומי ברבעון הרביעי של השנה, ו-17% צופים גידול. ירידה צפוייה במרבית ענפי התעשייה למעט ענף האלקטרוניקה, אשר צופה גידול מתון במכירותיו לשוק המקומי. ירידות חדות במיוחד צפויות במכירות ענפי הכימיה, המתכת והחשמל.



ברבעון השלישי דיווחו 36% מהתעשיינים על ירידות במכירות לשוק המקומי ו-31% דיווחו על גידול, לעומת 39% שדיווחו ברבעון השני על ירידות במכירות לשוק המקומי ו-29% שדיווחו על גידול. נסיגה חדה במכירות נרשמה ברבעון השלישי בענפי הכימיה, האלקטרוניקה, הטקסטיל וההלבשה.



עוד מתברר מהסקר כי בהתאם לציפיות הואט ברבעון השלישי של השנה קצב התרחבות היצוא התעשייתי. 42% מהיצואנים הרחיבו את היקף משלוחי היצוא ו- 26% צמצמו. ברבעון השני רשמו 47% מהיצואנים גידול ו-25% נסיגה. 35% מהיצואנים צופים גידול במשלוחי היצוא ברבעון הרביעי של השנה ו-22% צופים ירידה. גידול ביצוא צפוי במרבית ענפי התעשייה למעט ענף המזון, אשר צופה ירידה קלה, וענף הכרייה ומוצרי הבנייה, אשר צופה קיפאון. גידול בולט צפוי ביצוא האלקטרוניקה, הגומי והפלסטיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully