וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין תרכוש רשתות CDMA מחברות אמריקאיות בהיקף של כמיליארד דולר

יהודה שויצר

21.10.2002 / 13:23

העסקה תיחתם מאוחר יותר היום בטקס חגיגי עם מוטורולה, נורטל וקואלקום; ההכרזה על ההסכם - ערב ביקורו של נשיא סין בארה"ב

שלטונות סין צפויים להודיע על חתימת עסקת ענק עם חברות אמריקאיות לאספקת רשתות סלולר בסין בהיקף של מיליארד דולר. גורמים המקורבים לעסקה ציינו כי עיתוי העסקה אינו מקרי והוא תוכנן כך שייצא לאור ערב ביקורו של נשיא סין, ג'יאנג זמין, בארה"ב.

מדיווח בכלי תקשורת שונים עולה כי צ'יינה יוניקום, חברת הסלולר השנייה בגודלה בסין, תשדרג את רשתות ה-CDMA. הנהנות העיקריות מהעסקה יהיו קואלקום (המחזיקה בזכויות פטנט על הטכנולוגיה), מוטורולה ונורטל .

החברות המעורבות בהסכם כבר הוציאו הודעות לעיתונות בה ציינו כי חתמו על הסכם גדול ללא פירוט של פרטי העסקה. פרטי העסקה ייחשפו בטקס חגיגי מאוחר יותר היום בהשתתפות בכירי ממשל סינים ובכירי החברות. בטקס זה גם תשתתף חברת האנרגיה אקסון מוביל שחתמה על הסכם גדול עם צ'יינה פטרוכמיקל.

במשך תקופה ארוכה טכנולוגיית ה-CDMA האמריקאית לא הצליחה לבסס אחיזה בשוק הסלולר הענק בסין. עדיין הטכנולוגיה עליה מבוססות רוב רשתות הסלולר בסין היא GSM האירופית. ההסכם הנוכחי לרשת CDMA נחתם לאחר לחצים כבדים מצד ממשלת סין על חברות הסלולר שיאמצו את התקן האמריקאי בכדי שארה"ב תסייע לסין להיכנס לארגון הסחר העולמי.

זוהי העסקה הגדולה השנייה שנחתמה עם סין להתקנת רשת הסלולר. במאי 2001 חתמה צ'יינה יוניקום על הסכם בהיקף של 1.5 מיליארד דולר עם חברות מקומיות וזרות להתקנת רשת CDMA. הסכם זה הוא הסכם המשך לעסקה הראשונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully