וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מיקרוסופט גוררת את מניות הטכנולוגיה מטה; מניות התרופות מאבדות גוב

יהודה שויצר

21.10.2002 / 20:00

מניות ציוד התקשורת עולות לאור עסקת ענק להטמעת רשת סלולר בסין; נורטל מזנקת ב-9%; אריקסון עולה ב-5% לאחר העלאת מחיר יעד; באייר נופלת ב-8%



ירידות שערים נרשמות בפתיחת שבוע המסחר בבורסות וול סטריט, על רקע תחזית קודרת לענף התוכנה שפירסם היום מנכ"ל חברת מיקרוסופט. אינטל מאבדת גובה וגוררת עמה את מדד המוליכים למחצה לירידה של 2%; הנאסד"ק יורד בכ-1.3%.



מדד המדדים המובילים בארה"ב ירד בספטמבר ב-0.2% בהתאם לתחזיות המוקדמות. הירידה הנוכחית, הרביעית ברציפות במדד, עוררה חששות מחודשים לגבי מפנה שלילי נוסף בהחרפת המיתון בכלכלה הגדולה בעולם. מדד הפעילות הכלכלית העכשווית נותר ללא שינוי בספטמבר.



ענקית התוכנה מיקרוסופט יורדת ב-3%, לאחר שמנכ"ל החברה אמר כי הזינוק החד שנרשם במכירות הוא חד פעמי והתנאים העסקיים נותרו קשים. "אין בכוונתנו לומר כי העלייה במכירות הרבעון הפיסקלי הראשון היא בת קיימא - זוהי אנומליה חד פעמית", אמר סטיב באלמר בהתייחסו ל-26% עלייה שנרשמה במכירות הרבעון שחלף.



על רקע הודעה זו נרשמת חולשה במניות מגזר התוכנה: אורקל יורדת ב-2%.



צ'יינה יוניקום, חברת הסלולר השנייה בגודלה בסין, תשדרג את רשתות ה-CDMA בעסקה ששוויה כמיליארד דולר. הנהנות העיקריות מהעסקה יהיו קואלקום (המחזיקה בזכויות פטנט על הטכנולוגיה), מוטורולה, לוסנט ונורטל . מוטורולה, שמסרה כי חלקה בחוזה נאמד ב-446 מיליון דולר, יורדת ב-2.5%; לוסנט עולה ב-4.5%, נורטל מזנקת ב-9% וקואלקום עצמה יורדת דווקא ב-3%.



עוד במגזר ציוד התקשורת - אריקסון רושמת עלייה של 5% לאחר שבית ההשקעות CSFB העלה את מחיר היעד למניה. נוקיה מנגד רושמת ירידה של 2%.



רווחי 3M , חברת הייצור המגוונת, צמחו ב-38% ברבעון השלישי בזכות קיצוץ עלויות וגידול בפריון העבודה. החברה, המייצרת מגוון רחב של מוצרים, ממדבקות "פוסט-איט" ועד לדבקים תעשייתיים ומשאפים רפואיים, רשמה רווח נקי של 545 מיליון דולר, או 1.38 דולר למניה, בהשוואה ל-394 מיליון דולר ברבעון המקביל. מכירותיה גדלו ב-4.5% לעומת התקופה המקבילה והסתכמו ב-4.14 מיליארד דולר. מניות החברה יורדות ב-1%.



ג'ונסון אנד ג'ונסון עולה ב-1% לאחר שחויבה לשלם 150 מיליון דולר ליישוב תביעה של אמגן. באייר (סימול BAY), יצרנית הכימיקלים והתרופות הגדולה בגרמניה, הודיעה כי הוגשו נגדה 3,500 תביעות בפרשיית התרופה בייקול, שהוסרה מהמדפים לפני יותר משנה. באייר הסירה את בייקול, תרופה לטיפול בכולסטרול, באוגוסט 2001, לאחר שנתגלה כי גרמה להחלשת שרירים ביותר מ-1,000 מטופלים, וגרמה למותם של יותר מ-100. מניות באייר נופלות ב-8%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully