וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחד שיכול להציל אתכם מכישלון, או להזניק אתכם לעבר ההצלחה

גולן שרמן, מאמר אורח

29.6.2016 / 10:30

הופכים משכירים לעצמאים? פותחים עסק שיגשים את חלומכם? הבנקאי שמלווה אתכם הוא לא רק הכתובת למימון. הוא מכיר סיפורי הצלחה וגם כישלונות, וייתכן שליווה עסק קטן בתחום העיסוק שלכם, כך שיהיו לו עבורכם טיפים מועילים ורעיונות שלא חשבתם עליהם

פגישת ייעוץ עם בנקאי. ShutterStock
יזמים של עסקים קטנים מגלים כי התרומה של הבנק יכולה להיות מעבר למימון בלבד/ShutterStock
הבנקאים מכירים סיפורי הצלחה וגם כישלונות. ייתכן שהבנקאי שמלווה אתכם ליווה עסק קטן בתחום העיסוק שלכם, ואתם עשויים לגלות שהוא יכול לתת לכם טיפים מועילים

המחשבה על הקמת עסק קטן מתחילה לעיתים קרובות משאיפה להגשים חלום גדול – להפוך משכיר לעצמאי, לממש תכנית ישנה שלא העזתם לבצע, לנצל הזדמנות עסקית שמאתגרת אתכם, או כל סיבה אחרת שגורמת לכם לחשוב שזה הזמן לקפוץ למים.

באופן טבעי, הכיוון הראשון שעולה בראשו של מי שחושב לצאת לדרך עסקית הוא להכין תכנית עסקית, וזו אכן הכרחית. חייבים לבצע סקר שוק, למפות חוזקות, חולשות, איומים והזדמנויות, לקבוע יעדים ברורים, וכמובן להבין מהי ההשקעה הנדרשת – מהו סכום ההון העצמי שאתם יכולים להעמיד, ולכמה אשראי אתם זקוקים מהבנק או מגורמים אחרים.
יזמים של עסקים קטנים בתחילת דרכם נוטים לעיתים לחשוב כי הבנק הוא כתובת רק כאשר מגיעים לסעיף המימון. אבל כאשר הם מגיעים לסניף ופוגשים בנקאי המתמחה בעסקים קטנים, הם מגלים כי התרומה שלו יכולה להיות הרבה יותר משמעותית.

בנקאי המתמחה בעסקים קטנים צובר לאורך שנים ניסיון במתן שירות למגוון עסקים בתחומים שונים. הוא מכיר סיפורי הצלחה וגם כישלונות. ייתכן שהוא ליווה עסק קטן בתחום העיסוק שלכם, ואתם עשויים לגלות שהוא יכול לתת לכם טיפים מועילים גם מעבר לתפקידו המרכזי בשלב הראשוני של פתיחת העסק. זאת בנוסף לחשיבותו של הבנקאי בניתוח הצרכים הפיננסיים שלכם וסיוע בבניית תכנית מימון, הן לשלב ההקמה והן לפעילות השוטפת של העסק.

לכן רצוי לשתף את הבנקאי העסקי במחשבות שלכם, דברו איתו על התכניות והחלומות, ואולי יבזיק במוחו רעיון שלא חשבתם עליו, או שהוא יוכל להציע לכם לדבר עם גורם אחר שיסייע לכם.

חישוב הכנסות והצעות של בית עסק. ShutterStock
כדאי להזמין את הבנקאי לביקור בעסק, כדי שיתרשם מה עומד מאחורי המספרים שהוא מכיר מחשבון הבנק שלכם/ShutterStock

קשר הדוק עם הבנקאי יכול לתרום להתפתחות העסקית שלכם

הקשר הרציף עם הבנקאי חשוב גם כאשר יש התפתחויות בעסק – הן חיוביות והן שליליות. עדכנו אותו אם אתם צופים קשיים, וגם אם אתם מתכננים מהלך של התרחבות

בתחום המימון, הבנקאי יסביר לכם שאת ההשקעה הראשונית מומלץ לפרוס לטווח של מספר שנים, גם אם נדמה לכם שתוכלו לעמוד בהחזרים בטווח קצר, וזאת כדי לא להגיע למצב של בעיות בתזרים המזומנים. הוא גם יציע לכם לבחון פתרונות מימון שונים לצורך ההשקעה הראשונית, כגון פנייה לקרנות ייעודיות של הבנקים לעסקים קטנים, קרנות שיאפרו לכם לקבל מימון, גם אם אתם לא יכולים להעמיד ביטחונות מלאים, ובתנאים נוחים במיוחד. הקרנות האלה לא מתאימות לכל עסק, ובכל מקרה כל בקשה נבחנת לגופה, אבל רבים אינם מודעים לעצם קיומן.

בעידן הדיגיטלי יש כיום גם כלים חדשים שיוכלו לסייע לכם במימון השוטף. לדוגמה, חלק מההלוואות זמינות "בקליק" באמצעות אתר האינטרנט של הבנק. בנוסף, היכולת להתחבר לחשבון מהמחשב או מהאפליקציה בטלפון החכם, מאפשרת לבעלי חשבונות עסקיים לנהל את העסק מכל מקום ובכל זמן.
קשר רציף עם בנקאי עסקי חשוב לאורך כל הדרך. תזמינו אותו לבקר בעסק, להתרשם מה עומד מאחורי המספרים שהוא מכיר מחשבון הבנק שלכם, להכיר אישית את העובדים שלכם. בנקאים אוהבים לצאת לשטח, ומעבר להידוק הקשר האישי, תגלו שזה גם יכול לתרום להתפתחות העסקית שלכם. בנקאי מאמין יותר בעסק שהוא ראה במו עיניו.

הקשר הרציף עם הבנקאי חשוב גם כאשר יש התפתחויות בעסק – הן חיוביות והן שליליות. אל תמתינו לרגע האחרון ואל תפתיעו את הבנקאי שלכם, עדכנו אותו אם אתם צופים קשיים או תקופה של ירידה בפעילות, וגם אם אתם מתכננים מהלך של השקעה חדשה והתרחבות. בשני המצבים יש לשינויים השלכות פיננסיות וכדאי להיערך להם בזמן.

הדרך להגשמת החלום רק מתחילה, והרוב תלוי רק בכם, אבל תזכרו גם את האנשים שיכולים לסייע לכם להפוך את החלום לחוויה, ובנקאי עסקי הוא אחד מהם.

גולן שרמן, מנהל אגף בנקאות קמעונאית בבנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully