וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאה הדרך הבטוחה להוזיל את עלויות הרכב שלכם

4.7.2016 / 8:12

בעשור האחרון קשה לשכנע משפחה ישראלית להסתפק ברכב אחד בלבד, גם בקרב מי שמחזיק רכב חכור ממקום עבודתו. ובכל זאת, איך מוזילים את עלויות האחזקה של שני רכבים בבית ולמה התחבורה הציבורית לא תחסוך לכם כסף?

נוסעת באוטובוס. ShutterStock
מיותר לחשוב שנמכור את הרכב המשפחתי לטובת התחבורה הציבורית/ShutterStock

נפתח בבשורה לא משמחת במיוחד: הכבישים לא הולכים להיות פחות צפופים בשנים הקרובות. רכבת קלה או לא רכבת קלה, הפקקים בגוש דן יימשכו גם אחרי שנזכה לראות את מערך הנתיבים על שלל צבעיו, עומד על תלו. זה לא שנעדיף להזדחל בנתיבי איילון, במקום לשייט בנחת בקרונית הממוזגת, אבל מאידך, מיותר לחשוב שנמכור את הרכב המשפחתי לטובת התחבורה הציבורית.

לפי נתוני הלמ"ס, במהלך 2015 נוספו כ-333 אלף כלי רכב לכבישי ישראל, מהם כ-285 אלף כלי רכב חדשים. לעומת זאת, כ-207 אלף כלי רכב ירדו מהכבישים כך שהתוספת נטו למצבת כלי הרכב הסתכמה בכ-126 אלף כלי רכב. מבין כלי הרכב החדשים שנוספו בשנת 2015, כ-245 אלף היו כלי רכב פרטיים.

למען האמת, בעשור האחרון קשה לשכנע משפחה ישראלית להסתפק ברכב אחד בלבד, גם אם אחד מבני המשפחה מחזיק רכב פרטי חכור ממקום העבודה. בקרב רבים, משמש הרכב השני כרכב לצרכי פינוק כלומר לשימוש משני במידה והרכב המשפחתי לא פנוי.

ברוב המקרים, גם מדובר ברכב משנתון מבוגר יותר. הרצון לחסוך בעלויות רכישת רכב חדש, עלויות הביטוח והאבזור – עושה את שלו, למורת רוחם של יבואני הרכב.

הבשורה האמיתית – כיסוי של עד 2 מיליון שקלים

ואולם, כבר עתה כדאי לדעת שייעודו של הרכב השני הוא רחב יותר. לפחות זה הקשור לחיסכון בעלויות הביטוח. חברות הביטוח זיהו כבר מזמן את שוק מבוטחי הרכב כבעלי צרכים ייחודיים ואחת הפוליסות המבוקשות ביותר כיום היא פוליסת "רכב שני" של חברת הפניקס שמציעה ביטוח מוזל על הרכב הפרטי השני יחד עם חבילת כיסויים מורחבת, גם במידה וביטוח הרכב הראשון לא נמנה בין מבוטחי החברה. במילים אחרות: עלות ביטוח מופחתת ב-25% על רכב נוסף במשפחה.

רכב משפחתי. ShutterStock
הנטייה הרווחת למכור את הרכב השני מקבלת נופך כלכלי יותר/ShutterStock

הכבישים הצפופים, הירידה ביכולת הריכוז והתשתיות הלקויות מעלים את הסיכוי למעורבות בתאונה, גם אם לא מדובר בפגיעות נפש. פגיעה ברכב אחר וגרימת נזק חיצוני בלבד עלולה לעלות לא מעט כאשר מדובר ברכב יוקרה, מקריות שאחריות צד ג' סטנדרטית אינה מכסה. כדי להקטין את הסיכוי שהנהג או בעל הרכב יצטרך לשלם מכספו על הנזקים במקרה של תאונה, כוללת הפוליסה גובה כיסוי צד ג' של עד 2 מיליון שקלים.

בנוסף, במידה והרכב נגנב או ניזוק כליל ("טוטאל לוס") יקבל בעליו תוספת פיצוי של עד 10% מעל מחיר המחירון שלו לצורך רכישת רכב חדש. האביזרים ברכב, כמו מערכת המולטימדיה, מערכות המיגון ושיפורי נהיגה אם קיימים, יבוטחו אף הם במסגרת הפוליסה בסכום של 10% משווי הרכב.

פטור ממיגון

כמעט כל מי שמחזיק רכב חכור במסגרת העבודה, או בשמו המוכר: ליסינג, מכיר היטב את מערך השיקולים הנלווה לעסקה. ניצול הרכב עד תום לצרכי נסיעות פרטיות שאינן במסגרת העבודה במטרה לשמור על הרכב השני מצבירת בלאי ועלויות תפעול גבוהות – דלק, שמן, טיפולים וכו'. השימוש המופחת ברכב השני, כך מסתבר, משחק היטב לידיים של המבוטחים שכעת אינם נדרשים לשלם עבור פוליסת הביטוח שלו מחיר מלא.

כך למשל מציעה פוליסת רכב שני ביטול מוחלט של ההשתתפות עצמית ברשת "מוסכים שבאחריות" – הרחבה שיכולה לחסוך סכום של עד 2,000 שקלים בעת כניסה למוסך, זאת בעבור תוספת עלות שנתית של 60 שקלים בלבד. אבל בכך לא די: מכיוון שתיקון הרכב ברשת "מוסכים שבאחריות" פטור מתשלום השתתפות עצמית, נחסכות פעולות בירוקרטיות שגוזלות זמן רב והגשת התביעה על ידי סוכן הביטוח היא מקוונת ופשוטה.

רכישת הפוליסה היא קלה יחסית וברוב המקרים היא אינה כוללת תנאי מוקדם לרכישת מיגון יוקרתי. יתרה מכך, היא רלוונטית לכל סוגי הרכב והנהגים ועומדת בכבוד בכללי הרגולציה המחמירים של המפקח על הביטוח במשרד האוצר, בראשם התאמה הולמת של הפוליסה לצרכי המבוטח, ללא עזים בשק.

במילים אחרות: הנטייה הרווחת של משפחות שקיבלו רכב ממקום עבודתם, למכור מהר את הרכב הפרטי מקבלת נופך כלכלי יותר. לפיכך, בפעם הבאה שסוכן הביטוח ישאל "האם יש ברשותך או ברשות בן/בת הזוג רכב ממקום העבודה"? נראה שיהיה כדאי להשיב לו: כן.

לפרטים נוספים ורכישת פוליסת רכב שני של הפניקס לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף הפניקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully