וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות ציוד הטלקום והשבבים רשמו עליות חדות; פרנקפורט מזנקת ב-2.5% לקראת הסיום

רן דוידוב

21.10.2002 / 19:15

לונדון ופאריס נותרו כמעט ללא שינוי; אריקסון זינקה ב-8.8% בעקבות העלאת דירוג והזמנת ציוד גדולה; באייר ירדה ב-4.5% וגררה את מגזר התרופות לירידות



בורסות אירופה הפגינו חוסן וסיימו את יום המסחר הראשון של השבוע במגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים. חרף הפתיחה השלילית בוול סטריט הותירו מניות ציוד התקשורת ובראשן אריקסון את הבורסות בטריטוריה החיובית. מניות השבבים והפיננסים בלטו אף הן בעליות. מנגד, נרשמו ירידות במגזרי הפרסום והתרופות. בלונדון עלה מדד ה-FTSE ב-0.1%; פאריס נותרה ללא שינוי; פרנקפורט מזנקת לקראת סיום ב-2.5% הודות למועד הסגירה המאוחר, המאפשר לבורסה ליהנות מהיפוך המגמה בוול סטריט.



אריקסון עלתה ב-8.8% לאחר שבית ההשקעות CSFB העלה את מחיר היעד למניית החברה ל-4.8 קרונות ממחיר יעד קודם של 4.3 קרונות. החברה זכתה בהזמנה לציוד רשתות דור שלישי מידי J-Phone היפאנית. נוקיה עלתה ב-1.5%; אלקטל הצרפתית התרוממה ב-4.5%.



וונאדו, ספקית האינטרנט הצרפתית, דיווחה על עלייה של 30% במכירות הרבעון השלישי ל-527 מיליון יורו. עוד מסרה החברה כי 300 אלף מנויים חדשים נוספו לשורותיה במהלך הרבעון. עם זאת, החמיצה החברה את תחזית האנליסטים ומנייתה ירדה ב-4%. מתחרתה טי אונליין נותרה ללא שינוי.



באייר, חברת התרופות הגדולה בגרמניה, נחלשת ב-4.5% לאחר שדיווחה כי 3,500 תביעות משפטיות הוגשו נגדה על ידי משתמשי התרופה בייקול להפחתת כולסטרול. כ-100 מקרי מוות מיוחסים לשימוש בתרופה של החברה. המגזר ככלל נפגע מהצעה חדשה של הנשיא בוש שמטרתה להאיץ את קצב החדרת תרופות גנריות לשווקים. אסטרה זנקה וגלקסו סמית קליין איבדו 0.9% ו-1.8% בהתאמה.



מניות סוויס לייף, חברת ביטוחי החיים הגדולה בשווייץ, נפלה ב-8.4% לאחר שדיווחה על הפסד גבוה מהתחזיות של 383 מיליון דולר במחצית השנה הראשונה. ההפסד עליו דיווחה חברת הביטוח גבוה ב-40% מהתחזיות המוקדמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully