וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מהנדסים יצאו לדרך: מי ירוויח את השכר הגבוה ביותר?

כל אמא חולמת שילדיה יהיו מהנדסים יום אחד - אבל איזה מהנדס כדאי להיות? עוקץ מערכות בדקה מה הכי משתלם אחרי שנתיים ניסיון

חנון. ShutterStock
לאיזה מהנדס יהיה שכר גבוה יותר?/ShutterStock

"התקוות של בוגרי לימודים טריים לקבל שכר גבוה במיוחד, מתנפצות בדרך כלל. המפגש של אותם עובדים עם קרקע המציאות כואבת, לאחר שהם מבינים כי הדרך לקבלת השכר הגבוה מצריכה לרוב שנות ותק נוספות", כך אומר עמי ברגמן, מנכ"ל משותף של עוקץ מערכות, שעוסקת באספקת פתרונות בתחום כוח האדם והנוכחות.

לקריאה נוספת:
בתים עם בריכה – עד מיליון שקל
"זה עוד 300 שקל": כך תימנעו מהעלאת מחיר ההובלה בהפתעה

בניסיון להקצות אינפורמציה נוספת לסטודנטים המגששים את דרכם לקראת קריירה, אספה החברה נתונים על רמות השכר המוצעות בארץ למהנדסים בשלל תחומים, וזאת שנתיים לאחר תום הלימודים וההשתלבות בעבודה.

החברה בחנה תלושי שכר של 1,103 מהנדסים שמועסקים ב-370 בתי עסק וחברות בישראל. הבדיקה בוצעה בחודשים ינואר-יוני 2016, והשכר המצוין מתייחס לעובדים בעלי ניסיון של עד שנתיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהנדס תכנון: קובע אם החזון האדריכלי בר-ביצוע, והוא שבודק את המשמעויות מבחינת חומרי הבנייה. אחר כך עליו לספק תוכניות משלו שמבטיחות שהקונספט האדריכלי יהיה יציב, תוך חישובי עומס שצפויים להיות על המבנה.

מהנדס ביצוע: מקבל קרקע שאין עליה דבר ואחראי על קיצוע הפרויקט כולו, משלב החפירה ועד שלב קבלת המפתח, כולל חפירות, יסודות ועמודים.

מהנדס כימיה: עוסק במימוש היכולות הטמונות בחומרים שונים לשימושים תעשייתיים, ובכלל זה מציאת שימוש כלכלי בחומרים כדי לשפר מוצרים בהיבטים של משקל, שרידות, עמידות בחום, אסתטיקה ועוד. כמו כן הוא עוסק בפיתוח מוצרים חדשים על בסיס חומרים חדשים ושילוב בין חומרים.

מהנדס תעשייה וניהול: פועל לשיפור הישגי הארגון, באמצעות שילוב של היכולת האנושית עם אמצעי הייצור של הארגון, תוך ניתוח הגורמים התורמים והמעכבים שלהם, לרבות בהיבטים של חיסכון בכוח אדם, הקטנת הוצאות והגדלת התפוקה.

מהנדס מכונות: מהנדס המכונות עוסק במחקר, תכנון, פיתוח, ייצור ותחזוקה של מערכות מכניות ומערכות אנרגיה, ובהן מנועים, כלי רכב, מכונות, מערכות להפקת אנרגיה ולניצולה, מערכות מיזוג אוויר, מערכות בקרה ואוטומציה, רובוטים ומערכות אלקטרו-מכניות.

מהנדס תקשורת: עוסק באופן העברת נתונים בין רכיבים בודדים, כגון תקשורת בין טלפון סלולרי לתחנת הבסיס של רשת התקשורת, וכן אחראי על תכנון מערכות תקשורת גדולות, ניהולן וחקר ביצוען.

מהנדס חשמל: עוסק בתכנון, הקמה, ביצוע, תפעול ותחזוקה של מערכות מסוגים שונים, בהן מערכות המבוססות על אלקטרוניקה, על מעגלים חשמליים, על עיבוד אותות, וכן על מערכות מבוססות שבבים, כגון מחשבים, מכשירים סלולריים וכדומה.

מהנדס מזון: הנדסת מזון מתייחסת להנדסה של מרכיבי ייצור ועיבוד מזון. בין תפקידיו של מהנדס המזון : יצור מכונות ותהליכים לייצור מזון כמו גם עיצוב ויישום של תהליכי אבטחת מזון ושימור מזון בייצור המזון לרבות בקרת איכות על ייצור מזון.

מהנדס מים: מהנדס משאבי מים וסביבה הוא מהנדס בעל תואר בהנדסה אזרחית המתמחה בבנייה ההנדסית של תשתיות מים למיניהן כמו בריכות ומאגרי מים, משאבות, סכרים, צינורות הובלת מים ואביזרים מנטרי לחץ, נמלים, מתקני התפלת מים, מתקני כיבוי אש (מכניקת זורמים, הידרולוגיה), כמו גם תכנון אזורי ואורבני רגיש למים ועוד.

מהנדס אלקטרואופטיקה: מהנדס בתחום עוסק בין היתר בתכנון עדשות או מערכת עדשות, חישה מרחוק, הצבת תאורה, עיבוד תמונה ונושאים נוספים. מדובר למעשה על תת-תחום בהנדסת חשמל המשלב בין אלקטרוניקה ואופטיקה.
מהנדס רפואי: מהנדס רפואי עוסק בתכנון, פיתוח וייצור של מכשור רפואי תוך שילוב בין מערכות שונות כגון מערכות מכניות, אלקטרוניות, מחשבים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully