וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS ורבורג הוריד את הדירוג של מניית אם סיסטמס מ"קנייה" ל"החזק"

סוכנויות הידיעות

21.10.2002 / 22:49

עם זאת, שיפר בית ההשקעות את התחזיות שלו לשנה הנוכחית בשורה העליונה והתחתונה;



בית ההשקעות UBS ורבורג הוריד היום את הדירוג שלו למניית חברת אם סיסטמס הנסחרת בנאסד"ק מדרגת "קנייה" ל"החזק".



בדו"ח של בית ההשקעות על החברה הישראלית, המפתחת מוצרים המבוססים על זיכרון ה-Flash, נכתב כי בעקבות העליות שרשמה לאחרונה מניית החברה, היא נסחרת במחיר הקרוב למחיר היעד של 8 דולר שקבע UBS, וכי לכן היא אינה זולה באופן יחסי למקבילותיה במגזר טכנולוגיה הישראלי.



עם זאת, העלה בית ההשקעות את תחזית ההכנסות שלו לשנה הנוכחית ל-64 מיליון דולר, לעומת 60 מיליון דולר קודם לכן, והוריד את תחזית ההפסד למניה מ-22 סנט ל-20 סנט.



לשנת 2003 העלה UBS את תחזית ההכנסות שלו לחברה מ-83.5 מיליון דולר ל-89.3 מיליון דולר. עם זאת, הותיר את תחזית ההפסד למניה לשנת הבאה ללא שינוי על 3 סנטים.



בית ההשקעות גם לא שינה את הערכתו לגבי הפוטנציאל הרב הגלום במוצרי הדיסק-און-קי והמובייל-דיסק-און-צ'יפ של אם סיסטמס. עוד נכתב בדו"ח, כי ברבעון השלישי החברה רשמה שוב תוצאות יוצאות מן הכלל, כאשר היכתה את תחזית ההכנסות של בית ההשקעות.



לפני פחות משבוע, הכתירו אנליסטים של UBS את אם סיסטמס כהפתעה של שנת 2002, ואף טענו כי למניה יש פוטנציאל עצום. אולם בדו"ח שפירסמו היום, נכתב כי תזרים המזומנים התפעולי החיובי שרשמה החברה ברבעון השלישי, הודות לירידה חדה בהיקף החייבים (חשבונות לקוחות שחייבים כסף לחברה), אינו צפוי לחזור על עצמו ברבעון הרביעי, אם כי קצב שריפת המזומנים צפוי להישאר איטי.



"ביצוע הערכת שווי מניות טכנולוגיה בתנאי השוק הנוכחיים, הוא בערך כמו לנסות לתפוס סכין נופלת", אמרו האנליסטים של UBS בשבוע שעבר. כדי להסביר טוב יותר את עמדתם, הם הוסיפו כי, "הניסיון לחזות את תזרים המזומנים (cash flow) במודל הערכת שווי לפי תזרים מזומנים מהוון (DCF) עבור חברות טכנולוגיה כדי לגזור ממנו את שווי החברה - משול לניסיון לחזות את מזג האוויר בשנה הבאה". כדי להתגבר על בעיות אלו, הציעו האנליסטים ללכת בשיטה הפוכה, כלומר, לבצע הערכת שווי הפוכה (reverse DCF). צוות האנליסטים הסביר, כי במקום לנסות ולקבוע את מחיר המניה כנגזרת של הערכת השווי (כפי שמציעה השיטה המסורתית), יש ללכת "הפוך", ולנסות למצוא את שיעור הצמיחה העתידי הנגזר ממחירי המניות הנוכחיים של חברות הטכנולוגיה הישראליות הנסחרות.



בדו"ח שפירסם בית ההשקעות היום, נכתב כי לפי שיטת הערכת שווי הפוכה, צריכה אם סיסטמס לרשום צמיחה ארוכת טווח של 19% ברווח EBITDA, כדי להצדיק את מחיר המניה הנוכחי. UBS טוען כי הדבר אינו סביר משום שהחברה אינה צפויה לעבור לרווח EBITDA במהלך שנת 2003.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully