וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MRV מוכרת חטיבה שנרכשה תמורת 340 מיליון דולר - ב-8 מיליון דולר

עידו אלון

22.10.2002 / 7:37

יצרנית ציוד התקשורת תמכור את החטיבה הפאסיווית של החברה הבת לומיננט להנהלתה ותצמצם הפסדיה ב-2 מ' ד' לרבעון; המנכ"ל אופטימי, אך חושש להיקף המכירות



הטלטלות בשוקי הטכנולוגיה ניכרות היטב ביצרנית ציוד התקשורת אם.אר.וי , ששווי השוק שלה הידרדר מכ-4.5 מיליארד דולר לפני שנתיים ל-80 מיליון דולר בלבד כיום. אתמול דיווחה החברה כי היא ממשיכה להשיל מעליה עלויות עודפות.



MRV דיווחה כי היא מוכרת 80.5% מחטיבה הנקראת FOCI להנהלתה בתמורה ל-8 מיליון דולר במזומן והלוואה בסך 2 מיליון דולר. FOCI הטאייוואנית הוא שמה הקודם של החטיבה הפאסיווית של החברה הבת לומיננט, ובה מועסקים 430 עובדים. לאחר המכירה, ייוותרו בחברה 1,400 עובדים. החטיבה כוללת רכישה נוספת של MRV, שנקראה בעבר קוואנטום. בעקבות המכירה, יעברו חובות בסך של 19 מיליון דולר לידי הרוכשים, כך שסכום זה ייגרע ממצבת החובות של MRV.



העסקה מותירה ל-MRV כ-19.5% מהחטיבה. שיעור זה מאפשר לה להימנע משקלול מאזן FOCI בדו"חותיה, כמו גם להימנע מזקיפת החלק היחסי בהפסדים של החטיבה. דבר זה יאפשר ל-MRV לצמצם את הפסדיה בסך של 2 מיליון דולר לרבעון.



גם התמחור של חטיבה זו ידע ימים נאים יותר. לפני שנתיים בלבד, באפריל 2000, הצמידה MRV תג מחיר של 310 מיליון דולר ל-FOCI הטאייוואנית, 50 מיליון דולר מתוכם במזומן. גם חברת קוואנטום אופטק הסינית זכתה ביוני 2000 לתמחור של 31 מיליון דולר, אף שרכישה זו בוצעה במניות בלבד. העסקה הנוכחית משקפת את התכווצותן של מרבית הרכישות של MRV, ואת דעיכת תגי המחיר המפולפלים שהוצמדו לחברות הבנות בה.



לוטן ומייסד MRV שלמה מרגלית ביצעו סדרה של רכישות שהביאו את החברה לשווי של 4.5 מיליארד דולר. בימי הבועה כל תנועה של השניים נקשרה מייד בשמועה על רכישה של חברה זו או אחרת תמורת מאות מיליוני דולר.



למרות המחיר המפולפל שבו נרכשה החטיבה הפאסיווית, אומר מנכ"ל MRV נועם לוטן כי "המחיר בעבורה אינו רע יחסית לתקופה". לדבריו, מתח הרווחים בתחום הפאסיווי "אכזרי". כך, MRV אמנם מאבדת 6-4 מיליון דולר של מכירות, "אך הן מכירות מפסידות", אומר לוטן.



MRV אמנם רשומה כאמריקאית, אך היא בעלת אוריינטציה ישראלית חזקה וחלק מהחברות הבנות שלה פועלות ומנוהלות מישראל. על ידי עסקה זו מבצעת MRV מיקוד בתחום האקטיווי, באמצעות לומיננט. ההבדל בין מוצר אקטיווי לפאסיווי (כגון פילטרים או כבלים) הוא השימוש בלייזר, כלומר מוצר אקטיווי המשלב לייזר יוצר אות ומוצר פאסיווי נטול לייזר קולט אותו.



גם מניית החברה הידרדרה מהשיא של 92 דולר במארס 2000 לרמה של 86 סנט בלבד כיום. "אני אופטימי", אומר לוטן על אף הצניחה במניה. "בין היתר, מה שמעיק על המניה הוא החוב של החברה המסתכם בכ-85 מיליון דולר", מוסיף לוטן.



"החוב ייפרע במחצית 2003"



ואולם החוב, העומד לפירעון ביוני 2003, אינו מרתיע את לוטן. "החוב יירד משמעותית ב-2003 מכיוון שבכוונתנו לפרוע אותו באמצעות המזומן שבקופה", הוא מסביר. ואכן בקופת החברה נחו בסוף הרבעון השני 142 מיליון דולר.



למרות היקף החוב, נראה כי עיקר הנסיגה במניה נובעת מהקיפאון בשוקי התקשורת. "השוק אינו יכול להישאר כך לנצח - להערכתי, המצב בשווקים זמני", אומר לוטן. לדבריו, כדי להגיע לרווחיות צריכות המכירות לטפס ב-25%-30%, שיעור לא גבוה, לטענתו.



מכירת החטיבה הפאסיווית נחתמה ביום האחרון של הרבעון השלישי, כך שהיא לא תבוא לידי ביטוי בתוצאותיו. MRV פירסמה בספטמבר תחזיות לרבעון השלישי, שלפיהן הכנסותיה יירדו בכ-10% לעומת הרבעון השני לרמה של 56-54 מיליון דולר. החברה דיווחה כי הפסדיה יצטמצמו ברבעון הנוכחי, לעומת הפסד של 21 מיליון דולר ברבעון השני של 2002.



לוטן מעריך כי המכירות ברבעון הרביעי יהיו סבירות: "לא תהיה נפילה, אך אני חושש יותר לגבי הרבעון הראשון של 2003".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully