וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליטה בחברת הרדיו הלווייני סיריוס תעבור לנושים; המניה נפלה ב-42% ביומיים

דפנה מאור

22.10.2002 / 11:29

סיריוס הנמיכה את יעד המנויים שלה לסוף השנה ל-30-40 אלף; המתחרה XM משרתת 200 אלף מנויים



חלומות הרדיו הלווייני נראים קלושים מתמיד. חברת הרדיו הלווייני סיריוס (סימול SIRI) צנחה ב-42% לאחר שהודיעה על הסכם העברת השליטה לנושים. בעלי המניות של החברה ידוללו לכדי 8% מהחזקותיהם הנוכחיות.



ביום חמישי הודיעה סיריוס כי הגיעה להסכם לפיו יומרו חובות בשווי 700 מיליון דולר ו-525 מיליון דולר במניות בכורה למניות רגילות חדשות של החברה. 200 מיליון דולר נוספים תגייס החברה על ידי מכירת מניות רגילות לבעלי המניות הנוכחיים. בעלי החוב יקבלו 62% מהמניות החדשות, המשקיעים 200 מיליון דולר יקבלו 22% מהחברה ויתר ובעלי מניות הבכורה יקבלו 8% מהחברה, ובנוסף כתבי אופציות לרכישת 9.1% ממניות החברה.



סיריוס היא אחת משתי מתחרות עיקריות בשוק הרדיו הלווייני. הרדיו הלווייני אמור היה לספק חלופה איכותית ונטולת פרסומות לתחנות הרדיו הארציות, באמצעות שידור ממערכת לוויינים לאנטנות לוויניות קטנות שיותקנו במכוניות בארה"ב. המודל העסקי של החברה מבוסס על דמי מנוי חודשיים שישלמו המנויים, ומכירת מקלטי רדיו לווייני למאזינים, או ליצרניות הרכב שיתקינו אותן ברכבים מתוצרתן.



סיריוס השיקה שירות ארצי בארה"ב ביולי, אולם איננה צופה להגיע ליעדי המנויים של 75 אלף שקבעה, והורידה את היעד ל-30-40 אלף עד סוף השנה. מתחרתה, XM (סימול XMSR) השיקה שירות דומה בשנה שעברה והיום יש לה 200 אלף מנויים.



הפסדיה של סיריוס ברבעון השלישי היו 113 מיליון דולר, על הכנסות של 70 אלף דולר. המתחרה XM הפסידה 117 מיליון דולר על הכנסות של 3.7 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully