וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיבת החדשות של מימד תפטר כ-40 עובדים

רוני קורן-דינר

22.10.2002 / 11:52

תפיק עבור תבל חדשות מקומיות במתכונת אולפן בלבד; אייל קן, יו"ר מימד: "הפיטורים הם חלק מתוכנית הקיצוצים שהפעלנו לפני חודשיים"

חטיבת החדשות המקומיות של אולפני מימד MTVS, המפיקה את מהדורות החדשות המקומיות עבור תבל, תחל לשדר מיום ראשון הקרוב מהדורות במתכונת אולפן בלבד ותפטר כ-40 עובדים; כך נודע ל-TheMarker. מימד מפיקה עבור תבל שלוש מהדורות: לתל אביב, לראשון לציון ולאזור הצפון. אתמול כינס מנהל חטיבת החדשות יורם שווגר את עובדי שלוש המהדורות, והודיע להם על הפיטורים והשינויים במהדורה.

שווגר סיפר לעובדים שמימד נאלצת לעשות את השינויים בשל העיכוב בהחלטה על הזוכה במכרז החדשות האזוריות עבור חברת הכבלים הממוזגת. בימים אלה מונחת על שולחנו של רם בלניקוב, המנכ"ל המיועד של החברה הממוזגת, ההכרעה בין שתי המתמודדות שעלו לקו הגמר - אולפני מימד ו-JCS אולפני הבירה. בלניקוב היה אמור לפרסם את החלטתו כבר לפני כשבועיים, אולם ההכרעה מתעכבת.

שווגר אמר עוד בשיחה עם העובדים כי תבל חייבת כ-3 מיליון שקל למימד עבור הפקת החדשות, ואין באפשרותם להמתין עד ההכרעה. הוא אף רמז שחברות הכבלים מנסות למשוך זמן על מנת לקבל הצעה נמוכה יותר. מימד מעדיפה שלא להפר את החוזה עם תבל בכך שתפסיק להפיק את המהדורות, כיוון שהדבר יגרור קנסות על תבל מצד המועצה לשידורי כבלים ולוויין, ובאולפנים מעריכים שהדבר יגרום נזק נוסף.

המתכונת החדשה של מהדורות החדשות המקומיות בתל אביב, ראשל"צ והצפון תיראה כך החל מהשבוע הבא: ב-5 הדקות הראשונות מכל מהדורה ישודרו מבזקים מהאולפן. ב-25 הדקות הנותרות יעבור השידור לאולפן מרכזי בתל אביב, ובתוכנית לא ישולבו כתבות שטח ולא ישתמשו עוד בצוותי חוץ פרט לעובדי האולפן, מספר מפיקים ותחקירנים.

יצוין כי לפני חודשיים הייתה יוזמה דומה לעבור למתכונת מבזק מצולם לכל עיר, בתוספת מהדורה אחת מרכזית לכל האזורים - ופיטורים של עשרות עובדים. ברגע האחרון, לאחר שכבר הוצאו מכתבי הפיטורים, היוזמה בוטלה, ככל הנראה כתוצאה מפרסום המכרז של חברות הכבלים. עתה הוציאו לפועל את רוב המכתבים, והודיעו לעובדים כי אם מימד תזכה במכרז היא תעשה מאמץ להחזיר את כל העובדים שפיטרה.

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של שווגר עד מועד פרסום הדברים. לדברי אייל קן, יו"ר מועצת המנהלים של אולפני מימד, לא היה אתמול כל אירוע חריג. "הפיטורים נעשו במתכונת מצומצמת לפני מספר ימים, והם חלק מתוכנית הקיצוצים שהפעלנו לפני חודשיים", אמר קן ל-TheMarker. "אין לזה שום קשר למכרז החדשות האזוריות בכבלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully