וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדוויז'ן מתייצבת: רווח תפעולי זעיר ברבעון השלישי

גתית פנקס

22.10.2002 / 12:03

הכנסות של 12.2 מיליון דולר; הרווח הנקי: 650 אלף דולר

בצעדים קטנים ועם עבודה מאומצת הצליחה רדוויז'ן הישראלית להתייצב. לא, שוק ה-VoIP עדיין אינו אבן שואבת לחדשות משמחות אולם החברה מציגה היום תוצאות כספיות מהן עולה כי צמחה בהכנסות והגיעה לרווחיות תפעולית סמלית רבעון אחד לפני התחזיות.

החברה מוכרת מוצרים המאפשרים העברת קול, וידיאו ונתונים על גבי רשתות IP באמצעות חטיבת הטכנולוגיה (TBU) וחטיבת המוצרים (NBU). שווי השוק של רדוויז'ן הוא 90 מיליון דולר. החברה דיווחה היום על הכנסות של 12.2 מיליון דולר לרבעון השלישי - בדומה לתחזית ועלייה של 4.3% מהרבעון השני. כ-75% מהכנסותיה היו מחטיבת ה-NBU וכ-25% מחטיבת ה-TBU. ברבעון הבא החברה צופה צמיחה בהכנסות של כ-15%, ל-13.7-14 מיליון דולר.

3 עסקות גדולות מאז תחילת 2002 - בהתאם לתחזיות


"אנחנו מרוצים מכך שעמדנו בתוכניות", אומר דיוויד זליגמן, סמנכ"ל הכספים. "בתחילת השנה אמרנו שנחתום ב-2002 על 3-4 עסקות משמעותיות עבורנו, והיום אנחנו יכולים לסכם ולומר שעמדנו בכך: דיווחנו על 2 עסקות גדולות ברבעון השלישי, ועל אחת ברבעון הקודם". העסקות הללו היו עם מוסד פיננסי גלובלי ושתי ספקיות שירותי תקשורת. לדברי גדי תמרי, מנכ"ל החברה, היא נמצאת במו"מ לגבי הזדמנויות משמעותיות, וייתכן שחלקן יתורגמו לעסקות ברבעון הרביעי.

רדוויז'ן הגיעה לרווחיות תפעולית זעירה של 15 אלף דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של 394 אלף דולר ברבעון הקודם, והרווחיות צפויה להמשיך ולהשתפר. לאחר הכנסות מימון של 635 אלף דולר, הרווח הנקי של החברה היה 650 אלף דולר או 3 סנטים למניה, לעומת רווח של 292 אלף דולר ברבעון השני של השנה. ברבעון הרביעי, החברה צופה רווח של 5 סנטים למניה או 940 אלף דולר. בעבר היא אמרה שב-2002 הכנסותיה יהיו 49 מיליון דולר, והרווח של 2 סנטים למניה - 375 אלף דולר.

"השוק שלנו יוכל להתאושש לפני ה-IT"


"היום אנחנו חושבים שייתכן שההתאוששות בתחום שלנו תגיע לפני זו הכללית בהוצאות ה-IT", אומר זליגמן. יחד עם זאת, 2002 עדין אינה מביאה עימה בשורה פיננסית או עסקית משמעותית עבור החברה. ההתאוששות עוד לא כאן, אבל יש לה יתרות מזומן גבוהות של 86.9 מיליון דולר. הוצאות ההון שלה היו 100 אלף דולר ברבעון, והתזרים שלה מפעילות הסתכם ב-1.5 מיליון דולר.

בהודעה למשקיעים, שיגרה החברה עקיצה לכיוונה של מתחרתה ב-TBU, פוליקום (שרכשה את אקורד הישראלית). "פתרונות ועידת הוידיאו שלנו מהווים גשר בין העולם הישן המבוסס ISDN וטכנולוגיות חדשניות מבוססות IP". פוליקום מתמחה בשיחות וידיאו רבות משתתפים המבוססות ISDN.

"אין כאן עקיצה", אומר זליגמן, "פוליקום טוענת לא אחת שאנחנו לא תומכים ב-ISDN, ורצינו לומר שאנחנו תומכים בכל הטכנולוגיות בשוק. אין לי מספרים מדויקים לגבי נתחי השוק, אבל אני יכול לומר לך שאנחנו מרגישים מאוד בנוח בנישה שלנו מבחינת המחירים והביצועים. כאשר אנחנו מגיעים לקרב של 'אחד מול אחד' עם פוליקום, אנחנו כמעט תמיד זוכים. הבעיה היא שפעמים רבות אנחנו לא מצליחים להגיע לכך, בגלל המערכת המשומנת של פוליקום".

בתחילת השבוע השלימה רדוויז'ן את רישומה למסחר בבורסת תל אביב במסגרת ההקלות בחוק המאפשרות רישום כפול, אולם עד לרגע זה לא נעשתה אף עסקה. "מי שרצה לקנות רדוויז'ן קנה אותנו גם קודם בחו"ל. אנחנו לא מופתעים, ואני בעוד כשבוע אפגש בתל אביב עם משקיעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully