וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר: תופחת ההמלצה לבזק באם תרכוש מניות פלאפון לפי שווי הגבוה מ-900 מיליון דולר

ערן גבאי

22.10.2002 / 13:05

עסקה לפי שווי של כ-800-900 מ' ד' תוביל להפסד חשבונאי בבזק של כ-140-190 מ' ד'; אנליסטים: שוויה של סלקום לא ייפגע כתוצאה מהתכווצות מחיר עסקת אי.די.בי



בית ההשקעות לידר יוריד את המלצתו למניית בזק אם תתבצע עסקת בזק-שמרוק-פלאפון לפי שווי חברה לפלאפון הגבוה מ-900 מיליון דולר. לידר מפרסם היום המלצת "קנייה" למניית בזק.



בבית ההשקעות מעריכים שנוצר מצב אבסורדי בעניין החשיפה של בזק מהעסקה - כך שמבחינה חשבונאית עדיף לבזק לשלם יותר עבור רכישת מניות פלאפון בכדי לא לרשום הפסד חשבונאי.



בנק הפועלים, שהעניק אשראי לשמרוק בהיקף של 350 מיליון דולר, יתחיל להפסיד רק כשעסקת בזק-שמרוק-פלאפון תתבצע על פי שווי חברה לפלאפון של פחות מ-700 מיליון דולר. הסיכוי לכך נמוך ביותר ועל כן בנק הפועלים, לו קדימות ראשונה על החוב, מוגן.



קבוצת שמרוק, שהשקיעה 60 מיליון דולר ברכישת 50% ממניות פלאפון, תחל לקבל תקבולי החזר על השקעתה רק מעסקה שתתבצע על פי שווי חברה של כ-1.2 מיליארד דולר. על כן, סביר שאם העסקה תתבצע במחיר סביר - שמרוק תפסיד את 60 מיליון הדולר שהשקיעה ברכישת פלאפון.



בזק, שהעניקה אשראי של 240 מיליון דולר לשמרוק כדי שזו תרכוש את 50% ממניות פלאפון במקום טלפוניקה, תזכה להחזר מלא של הלוואתה רק אם עסקת רכישת המניות החוזרת משמרוק תיעשה על פי שווי חברה הגבוה מ-1.2 מיליארד דולר. בזק תפסיד את כל 240 מיליון הדולר שהלוותה לשמרוק אם הרכישה תתבצע על פי שווי חברה לפלאפון של 700 מיליון דולר או נמוך מזה.



בטווח המחירים הסביר - שווי חברה לפלאפון של כ-800-900 מיליון דולר - צפויה שמרוק להפסיד 60 מיליון דולר ובזק תפסיד 140-190 מיליון דולר.



אנליסטים בשוק מעריכים שסיכויי העסקה נמוכים ביותר, ובכל מקרה ההשפעה של הפסד בזק מהעסקה הוא חשבונאי בלבד ואינו צפוי להשפיע על חוסנה הפיננסי.



חוסנה הפיננסי של בזק יציב - תזרים מזומנים של יותר מ-2.5 מיליארד שקל בשנה; מכפיל EBITDA נמוך ביותר של כ-4.5; חוסן פיננסי מהגבוהים בין חברות הטלקום בעולם; התרחקות פתיחת השוק לתחרות ל-2005 ושיפור בתוצאות החברות הבנות.



שוויה של פלאפון צפוי להיגזר משוויה של פרטנר . מניית פרטנר קיבלה המלצת "קנייה" מרוב בתי ההשקעות בארץ ושוויה נאמד בכ-4.3 מיליארד שקל - הגבוה בכ-20% משווי השוק שלה. פרטנר נסחרת במכפיל EBITDA של 6.5, ועל פי מכפיל זה שוויה של פלאפון נאמד בכ-4.1 מיליארד שקל או 870 מיליון דולר.



בעניין השפעה אפשרית של הקטנת מחיר עסקת רכישת אי.די.בי על שווי השוק של סלקום, המוערך על ידי רבים מהמעריכים בשוק בכ-10 מיליארד שקל, טוענים רוב האנליסטים בשוק כי סלקום, אחת משתי ההחזקות היחידות של אי.די.בי שאינן נסחרות, עומדת ברשות עצמה ושוויה לא ייפגע כתוצאה מהתכווצות מחיר עסקת אי.די.בי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully