וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

DSPG: הכנסות של 44 מיליון דולר - 19% בממוצע מעל לתחזיות

גתית פנקס

22.10.2002 / 12:19

רווח של 8.8 מיליון דולר ברבעון - מעל לתחזיות; צ'בה, החברה שתשולב בימים הקרובים בפרתוס האירית, דיווחה על רווח של 981 אלף דולר

על רקע התקופה הקשה, הדו"חות שפרסמה חברת די.אס.פי.ג'י הישראלית היום נראים טובים על אחת כמה וכמה: החברה הצליחה להציג סט מספרים מרשים, הותירה את התחזיות מאחור, הגדילה את רווחיותה, את קופת המזומנים שלה והפגינה צמיחה נאה בהכנסות.

התוצאות הללו הן לראשונה ללא צ'בה, חטיבת הקניין הרוחני של החברה (IP) שפוצלה מפעילותה ותשולב בימים הקרובים סופית בזו של פרתוס האירית. DSPG שכעת מרכזת בתוכה רק את פעילות השבבים, דיווחה על הכנסות של 44 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה - עלייה של 62% מהרבעון המקביל והרבה מעבר לתחזיות החברה שהיו להכנסות של 36-38 מיליון דולר, כ-20%.

"התוצאות הללו מראות שלאחר ביצוע הפיצול של חטיבת הרישוי שלנו נשארנו עם חברת מוליכים למחצה חזקה, שיש לה רמה יוצאת דופן של הכנסות שנתיות לעובד, שאמורה להסתכם השנה ב-800 אלף דולר", אמר אלי איילון, יו"ר ומנכ"ל DSPG. "במה שנראה כעת כמו שפל עסקי שהוא אולי הקשה ביותר שחוותה תעשיית המוליכים למחצה, הצלחנו להציג הכנסות שיא, רווח תפעולי ורווח נקי", הוא הוסיף.

בחברה מסבירים כי ההשקה המוצלחת של מוצרי ה-2.4 GHz במחצית הראשונה של 2002 השתקפה בצמיחה העוקבת של החברה בהכנסות הרבעון השלישי וכן בהשוואה לרבעון המקביל. כמו כן, הם אמרו כי קו המוצרים הוא המנוע מאחורי הצמיחה בהכנסות והגדלת נתחי השוק של החברה.

צ'בה לא עמדה בתחזיות


וכך, DSPG דיווחה על רווח תפעולי של 7.2 מיליון דולר ועל רווח נקי של 8.8 מיליון דולר או 32 סנט למניה. התחזית הממוצעת היתה לרווחים נמוכים יותר (29 סנט למניה), והחברה עצמה הנחתה לרווחים של 4.7-6.7 מיליון דולר מעליהן דילגה די בקלילות.

מי שפחות הבריקה היא צ'בה, חטיבת הרשיונות של DSPG שבימים הקרובים תתחיל להיסחר בוול סטריט לאחר המיזוג עם פרתוס האירית. החטיבה, שההכנסות ממנה רשומות בדו"חות כפעילות מופסקת של DSPG, דיווחה על הכנסות של 4.8 מיליון דולר, בעוד התחזית אותה הציבה DSPG ברבעון שעבר היתה להכנסות של 4.7-6.7 מיליון דולר. רווחי החברה היו 981 אלף דולר ברבעון - זאת, לעומת תחזית לרווח נקי של 1.4-1.7 מיליון דולר.

ביהמ"ש העליון באירלנד אישר את המיזוג של צ'בה עם פרתוס והחברה מקווה לקבל בימים הקרובים את אישור ביהמ"ש הבריטי. התקווה שלה היתה כי כבר ביום חמישי תתחיל פרתוסצ'בה להיסחר כישות ממוזגת, אולם כעת ככל הנראה העניין יתעכב כעת.

הקופה צמחה ב-13.1 מיליון דולר


לא מן הנמנע שלאור ההפתעה לטובה DSPG תעלה תחזיותיה להמשך. כעת, היא מדברת על מכירות של 116 מיליון דולר לשתי החטיבות גם יחד, כאשר חטיבת הרשיונות תייצר השנה הכנסות של 22 מיליון דולר.

DSPG הגדילה את יתרות המזומן שלה ברבעון ב-13.1 מיליון דולר, וכעת הן מסתכמות ב-266 מיליון דולר. מתוך סכום זה, 40.1 מיליון דולר מיועדים לחברה הבת פרתוסצ'בה, והם יועברו אליה לאחר השלמת המיזוג. שווי השוק של DSPG הוא 440 מיליון דולר בבורסת הנאסד"ק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully