וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה אייזנברג: הנאמן בחר בהצעתו של שלמה שמלצר למרות שאינה עומדת בקריטריונים שהציבה רשות ני"ע

גולן פרידנפלד

22.10.2002 / 12:31

להערכת מקורבים לעסקה, גם הצעתו של שלמה אייזנברג אינה עומדת בקריטריונים אלו; אייזנברג טוען כי הנאמן עיין בהצעתו בטרם קיבל את הצעתו של המלצר



"נאמן פויכטונגר תעשיות בחר בהצעתו של שלמה שמלצר לרכישת החברה למרות שאינה מקובלת על רשות ניירות ערך", כך מסר היום שלמה אייזנברג, שהצעתו לרכישת החברה לא התקבלה על ידי הנאמן.



אייזנברג ציין כי אתמול לא יידע נאמן פויכטונגר תעשיות אותו ואת שמלצר, שהתמודד נגדו, במכתב של רשות ניירות ערך, לפיו יהיה צורך לבצע את הרכישה בשני שלבים: תחילה רכישה של 24.9% מזכויות ההצבעה, בשלב השני פרסום הצעת רכש לציבור בשיעור של 5% ולאחר מכן רכישת היתרה בכדי להגיע לשליטה בחברה. זאת, מכיוון שלדעת הרשות, ועל פי דיווחי פויכטונגר השקעות ומשב, אין לראות את החזקותיהם בחברה במשותף, ולפיכך לא קיימת דבוקת שליטה בחברה של 25% לפחות הפוטרת מביצוע הצעת רכש. ברשות ציינו כי גם אם נרכשו המניות הללו יחדיו, הרי שיש בכך משום עבירה על החוק, ולכן בכל מקרה אין לראות במניות אלו דבוקת שליטה, וחייבת להתבצע הצעת רכש.



גורמים המקורבים לעסקה ציינו כי שתי ההצעות במתווה שהוגש לנאמן החברה אינן עומדות בקריטריונים של רשות ניירות ערך. המקורבים הוסיפו כי דרישת הרשות, כאילו יש לראות את בנק לאומי כבעל עניין בהצעת הרכש ולכן אין לאפשר לו להשתתף, מנוגדת לחוק בנק ישראל ולפיו אין לראות בתאגיד בנקאי המחזיק במניות משועבדות כבעל שליטה.



טענה נוספת שהעלה אייזנברג קשורה בלו"ח הזמנים שהציב בית המשפט להגשת ההצעות. שתי ההצעות היו אמורות להתקבל במשרדי הנאמן אתמול עד השעה 13:00. בשעה 10 בבוקר העביר אייזנברג הצעה, ובשיחה טלפונית שקיים עם בא כוחו של הנאמן, אילן שביט, ביקש ממנו שביט לתקן את הנוסח על פי ההערות שיישלחו.



בשעה 12:40 התקבל במשרדו של אייזנברג דואר אלקטרוני עם ההערות, ובשעה 13:00 הוגש הנוסח המתוקן על ידי אייזנברג. כשזו נמסרה, ניתנה הארכה של שעה נוספת להגשת ההצעה. אייזנברג מציין במכתבו לשביט כי "לצערנו, למרות שידעתם שכפי הנראה תוגש הצעה נוספת לאחר השעה 13:00, לא הותרתם את הצעתנו במעטפה הסגורה שבה היא הגיעה ואף עיינתם בה. האמור לעיל, מציין אייזנברג, אינו תקין, ובין השורות ניתן להבין שאייזנברג חושש כי הצעתו התוודעה לשמלצר בטרם זה הגיש את הצעתו שלו.



זכייתה של הצעת שמלצר ברכישת פויכטונגר תעשיות עדיין אינה בטוחה. מחר אמורה השופטת ורדה אלשייך לקבל החלטה בדבר זהותו של הרוכש, וייתכן כי אייזנברג יציג את התנגדותו להצעות הנאמן ואןלי גם ישפר את הצעתו. במצב כזה, ולאור מצבה הרעוע של החברה הדורש הזרמת הון מיידית, ישנו סיכוי סביר כי השופטת תבצע הליך של התמחרות מחר בין שני מציעים בבית המשפט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully